معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی گفت: با توجه به وجود طبیعت بکر ، پتانسیل بالا و ظرفیتهای ویژه ، منطقه آبعلی این قابلیت رادارد که به عنوان نگین زمردی ورزش کشور معرفی شود.
کد خبر: ۹۵۹۱۱

"محمد علیآبادی" روزسهشنبه در حاشیه بازدید از پیست آبعلی دماوند افزود: احداث دهکده ورزشی و امکانات ویژه ورزشهای زمستانی در این منطقه میتواند زمینهجذب ورزشکاران استان رافراهم کرده و به محلی برای کسب درآمد و سرمایه گذاری در منطقه تبدیل شود.
وی مسافت کم با تهران، دسترسی آسان و پتانسیل بالقوه منطقه را از ویژگیها و نکات موثر برای احداث دهکده ورزشی و گردشگری در منطقه آبعلی ذکر کرد.
علیآبادی اظهارداشت: با همکاری شهرداری و فرمانداری دماوند مشکل مالکیتی اراضی پیست آبعلی برطرف خواهد شد تا زمینه احداث دهکده و مرکز فرهنگی ورزشی آبعلی برای استفاده شهروندان و ورزشکاران استان درتمام فصول سال مهیاشود.
وی درادامه از رشد درصدی اعتبارات ورزش استان در سالجاری خبر داد و تاکید کرد: اکنون سرانه ورزشی هر نفر در کشور هزار ریال است که باید با تلاش و برنامهریزی مناسب این رقم به هزار ریال افزایش یابد.
وی گفت : جوانان ما بسیار با انرژی، علاقهمند و دارای تحرک بالقوه در زمینه توجه به ورزش هستند و درصورت توسعهاماکن ورزشی و ساخت اماکن جدید ، انرژی جوانان درمسیر درست هدایت شده وازآن به نفع ورزش بهرهبرداری خواهد شد.
علیآبادی اضافهکرد: در طرح مطالعاتی احداث دهکده ورزشی در آبعلی با توجه بهموقعیت منطقه ، امکان احداث پیست اسکی روی چمن ، پیست اسکیت ، پیست دوچرخه سواری ، پیست اسب سواری ، ورزشهای همگانی و برخی ورزشهای هوایی ازجملهموتور کایت وجود دارد.
وی گفت: در کنار این موارد احداث اماکن اقامتی ، کمپها و چادرهای اسکان موقت برای ورزشکاران و خانوادههای آنها ضرورت دارد.
رییس سازمان تربیت بدنی افزود: برای احداث این اماکن همکاری و مساعدت دستگاههای اجرایی شهرستان دماوند و جذب سرمایهگذاری بخش خصوصی با اولویت امکان استفاده برای عموم مردم باید مورد توجه قرار گیرد.
علیآبادی با اشاره به سرانه صدم متر مربعی ورزش در استان تهران گفت: شهروندان این استان به دلیل قرار گرفتن در مرکز کشور و تحت تاثیر نام پایتخت ، از تجهیزات و امکانات ورزشی کمتری نسبت به سایر استانها و مناطق کشور برخوردار هستند.
به گفته وی ، با توجه به اسکان بیشاز میلیون نفری جمعیت در استان تهران، ساخت اماکن ورزشی جدید و تجهیز و توسعه اماکن ورزشی فعلی و سوق دادن جوانان به ورزش همگانی و قهرمانی از جمله برنامههای امسال اداره کل تربیت بدنی این استان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها