کشورهای آسیب‌پذیر در برابر تغییرات اقلیمی به استفاده از انرژی‌های نو رو می‌آورند

فقیرترین کشورهای جهان سبز می‌شوند

پرچمداران بیکاری در قاره سبز

هر چند همزمان با کاهش سرعت رشد اقتصادی چین اخبار متفاوتی از رکود اقتصادی در کشورهای مختلف جهان منتشر می‌شود، اما ظاهرا این‌بار سیاست‌های مالی بانک مرکزی اروپا اثر بخش بوده و توانسته با غلبه نسبی بر یکی از مشکلات بزرگ، رقم بیکاری در قاره سبز را کاهش دهد.
کد خبر: ۸۳۳۳۷۰
پرچمداران بیکاری در قاره سبز

براساس گزارش‌ موسسه آمار اتحادیه اروپا، بانک مرکزی اتحادیه اروپا، طی شش ماه گذشته با استفاده از سیاست‌های تقویت رشد اقتصادی و ترغیب سرمایه‌گذاری خصوصی توانسته نرخ بیکاری را در قاره اروپا کاهش دهد، به صورتی که امروز میانگین نرخ بیکاری در میان 28 عضو اتحادیه پولی یورو 9.5 درصد اعلام شده که پایین‌ترین میزان بیکاری از نیمه دوم سال 2011 میلادی است.

با این حال در این گزارش از کشورهای یونان و اسپانیا به ترتیب با 25 و 22.2 درصد نرخ بیکاری به عنوان پرچمداران بیکاری در قاره سبز یاد شده و آلمان نیز با وجود سیاست‌های اقتصادی و رشد مناسب اقتصادی، تنها توانسته شاهد 4.7 درصد بیکاری داخل مرزهایش باشد.

به گزارش سی‌.ان.ان، کارشناسان اقتصادی با اشاره به پایین‌ترین نرخ بیکاری در حوزه پولی یورو طی سه سال اخیر می‌گویند: سیاست‌های قابل دفاع بانک مرکزی اروپا در این زمینه باعث شده تا نرخ بیکاری این منطقه اقتصادی در ماه ژوئیه سال جاری میلادی به 10.9 درصد کاهش یابد.

این کارشناسان اقتصادی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در ایتالیا تصریح می‌کنند: نباید اهمیت کاهش نرخ بیکاری در کشور ایتالیا که تا پیش از این خود به عنوان یکی از معضلات اقتصادی در قاره سبز مطرح بوده را فراموش کنیم چون براساس آمار ارائه شده اکنون کاهش 143 هزار نفری بیکاران در ایتالیا توانسته تاثیر قابل ملاحظه‌ای در اقتصاد دیگر کشورهای قاره سبز داشته باشد و در نهایت این رکورد مثبت از سال 2011 تاکنون را برای اقتصاد اروپا به ارمغان آورد.

این در حالی است که نرخ بیکاری جوانان ۲۵ تا ۳۴ سال نیز در ماه ژوئیه و در مقایسه با ماه گذشته افت کرده و به 9.21 درصد رسیده است.

در بخش دیگری از گزارش یادشده به کاهش نرخ تورم در حوزه پولی یورو نیز اشاره شده که براساس آن، نرخ تورم در حوزه پولی یورو در ماه اوت (شهریور) 0.2 درصد تعیین شده و در مقایسه با یک سال گذشته تغییر چندانی پیدا نکرده است.

کارشناسان اقتصادی در این زمینه معتقدند: سقوط قیمت نفت، قیمت‌ها را در بخش انرژی با کاهش مواجه کرده، امری که در پایین ماندن نرخ تورم در حوزه پولی یورو نقش عمده‌ای ایفا کرده است و از سوی دیگر بانک مرکزی اروپا با اعمال تدابیر حمایتی خود از جمله اجرای برنامه بازخرید ماهانه اوراق قرضه دولتی در نظر دارد نرخ بسیار پایین تورم در حوزه پولی یورو را افزایش دهد.

هدف این نهاد رسیدن به نرخ تورم 2 درصدی در منطقه یورو است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها