نزدیک ایام نوروز است و همه مشغول خرید هستند. در این زمان از سال همه وسایل یا نو می‌شوند یا شبیه نو. اتومبیل یکی از وسایلی است که نمی‌توان هر ساله آن را تعویض کرد به همین دلیل برخی افراد آن را به کارواش‌ها می‌سپارند تا خودروی تمیز شده بیشتر به چشم بیاید.
کد خبر: ۷۷۷۷۴۴
پوست‌اندازی خودروها چقدر هزینه دارد

لذا در ماه پایانی سال سر کارواش‌ها بسیار شلوغ می‌شود و هر چه به نوروز نزدیک‌تر می‌شویم کار آنها بیشتر خواهد شد. در همین حال نرخ خدمات کارواش‌ها در این زمان تفاوت چندانی با سایر مواقع سال ندارد و بیشتر از این‌که بخواهند افزایش نرخ را اعمال کنند خدمات ویژه به مشتری ارائه می‌دهند تا سود بیشتری عایدشان شود.

در اواخر ماه بهمن و اسفند، خدمات گسترده‌تری را نسبت به ایام عادی سال در کارواش‌ها شاهد هستیم. این خدمات شامل واکس بدنه، پولیش و واکس داخل اتومبیل است. هزینه این خدمات برای هر خودرو متفاوت است و برای خودروهای کوچک ارزان‌تر و برای خودروهای بزرگ‌تر و شاسی بلند گران‌تر خواهد بود.

در این میان نقاشان نیز کار واکس و پولیش را برای براق کردن خودرو انجام می‌دهند و در ماه اسفند بیشتر از این‌که بخواهند مشغول رنگ کردن خودرویی شوند زمان خود را به لکه‌گیری‌های جزئی و خدمات واکس و پولیش اختصاص می‌دهند.

و اما هزینه‌ها

برای این‌که بتوانیم متوسط قیمت‌ را برایتان شرح دهیم به چند کارواش در چند منطقه تهران سر زدیم تا میانگین قیمت خدمات در این مراکز را گزارش کنیم. برای خودروهای پراید و 206 و خودروهایی در این کلاس، خدمات واکس و پولیش 70 هزار تومان روی دست صاحب خودرو هزینه می‌گذارد. این در حالی است که اگر مشتری قصد دریافت خدمات دیگر مانند واکس داخل خودرو را نیز داشته باشد باید ده هزار تومان روی مبلغ نهایی خود اضافه کند. با پرداخت این مبلغ واکس لاستیک هم انجام می‌شود. البته این قیمت جدا از مبلغی است که برای شست‌شوی خودرو باید پرداخت شود. شستشوی خودرو براساس نرخ مصوب اتحادیه صنف کارواش‌داران برای خودروهای کوچک 7000 تومان و برای خودروهای بزرگ‌تر 8000 تومان و برای خودروهای شاسی بلند 13 هزار تومان است.

در کنار همه اینها نظافت داخل یکی از ملزومات پاکیزگی خودروی شماست. در نتیجه پرداخت اضافه مبلغ چند هزار تومانی برای شما رضایت‌افزا خواهد بود. برای خودروهایی مانند سمند و پژو 405 و غیره نیز این مبلغ به 14 هزار تومان و هزینه واکس و پولیش آن نیز صد هزار تومان قیمت داده شده است.

اگر شما دارای خودروهایی مانند بنز، بی‌ام‌دبلیو، آزرا، سوناتا و کمری هستید باید بدانید برای دریافت خدمات شست‌و‌شو به همراه نظافت باید 19 هزار تومان پرداخت کنید. هزینه واکس و پولیش این خودروها نیز حدود 200 تا 300 هزار تومان است. هزینه 300 هزار تومانی این نوع خدمات کارواش‌ها مربوط به خودروهای آلمانی بنز و بی‌ام‌دبلیو است.همچنین هزینه خدمات شست‌‌وشو برای خودروهای شاسی بلند مانند پرادو، سانتافه و غیره 23 هزار تومان به همراه نظافت داخل و هزینه واکس و پولیش نیز به 370 تا 390 هزار تومان می‌رسد.

کارواش‌های بدون آب یا نانو

در همین حال بتازگی برخی کارواش‌های موسوم به نانو برای جذب مشتری بیشتر اقدام به خدمات در محل کرده‌اند و با قبول سفارشات تلفنی خدمات خودروی شما را در منزلتان انجام می‌دهند. این کارواش‌ها از مواد نانو استفاده کرده و به آب نیاز ندارد و نیازی نیست تا مانند کارواش‌های سنتی شیلنگ آب را از این طرف به آن طرف بکشند. ویژگی این نوع کارواش براق شدن بیشتر خودور و خاک‌گرفتگی دیرتر آن است و طبیعی است که قیمت خدمات آنها با دیگر کارواش‌های معمولی متفاوت باشد.

این کارواش‌ها برای ارائه خدمات در محل و سرویس کامل خودرو با توجه به اندازه خودرو بین 60 تا 130 هزار تومان دریافت می‌کنند و برای هر خودرو به طور میانگین باید دو تا سه ساعت زمان بگذارند.

محمدحسین علی‌اکبری / گروه اقتصاد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها