یک استاد دانشگاه گفت: جریان برنامه ریز و هدایت گر فتنه ۸۸ ، دشمنان اساسی انقلاب اسلامی بودند.
کد خبر: ۷۵۳۶۵۹
برخورد فتنه بدون بصیرت علوی و شجاعت حیدری ممکن نبود

به گزارش واحد مرکزی خبر، حشمت الله قنبری در برنامه گفتگوی ویژه خبری یکشنبه شب شبکه دو سیما در پاسخ به پرسشی درباره زمینه های شکل گیری فتنه 88 افزود: در سال 88 حوادث تلخی به وقوع پیوست که عبرت آموز بود.

وی گفت:‌ نخست اینکه شیرینی حضور40 میلیونی مردم را تلخ کرد، دوم اینکه برای مدتی دشمن را به براندازی نظام اسلامی امیدوار کرد، سوم موج ناآرامی و التهاب را بر جامعه ایرانی حاکم و فضای متشنجی را در جامعه ایجاد کرد.

قنبری ادامه داد: چهارمین اثر منفی فتنه 88 این بود که بخش مهمی از انرژی ارکان و دستگاه های کشور را به هدر داد و هزینه به کشور تحمیل کرد و پنجم اینکه واژه هایی مانند فتنه،‌خواص و بصیرت در فرهگنامه سیاسی کشور وارد شد و تا مدت ها این واژه ها وجود داشت.

وی افزود: موضوع فتنه،واژه جدیدی نیست و خداوند هم درباره فتنه میان بندگان هشدار داده است.

این استاد دانشگاه با ارائه تعریفی از فتنه گفت:فتنه با آمیختن حق و باطل، تلاطم خطرناکی برپا می کند.

مدیریت ملموس دشمن بر فتنه

قنبری افزود: فتنه 88، تنها یک فتنه نبود بلکه مدیریت بیگانه بطور ملموس و پنهان در این فتنه بروز پیدا کرد.

وی گفت: فتنه 88، فتنه تیره و کورکننده‌ای بود و برخورد با این فتنه بدون بصیرت علوی و شجاعت حیدری ممکن نبود، اما حسن ملت ایران این بود که هر دوی این را در وجودش نهادینه کرده بود و هم بصیرت و هم شجاعت مقابله با فتنه ها را داشت.

قنبری با اشاره به اینکه در طول تاریخ اسلام هم فتنه های زیادی وجود داشت، به صدر اسلام اشاره کرد و گفت: طلحه و زبیر در ابتدا از یاران پیامبر (ص) بودند اما بعدها مقابل وصی پیامبر (ص) یعنی علی (ع) ایستادند و در این زمان تشخیص حق از باطل برای مردم سخت شد و حضرت علی (ع) هم تا آخرین لحظه با آنان مدارا کرد.

این استاد دانشگاه افزود: در نهروان هم مردمان متحجری وجود داشتند و ایجاد فتنه کردند اما فتنه بنی امیه، بدترین فتنه بود و اثر بیگانه شامی در این فتنه آشکار است.

وی گفت: در روزگار ما هم فتنه سال 88، عقبه داشت و هم موجودیت کفر و نفاق یکجا جمع شدند تا حتی اعتقادات و مقدسات ما را ریشه کن کنند.

قنبری با اشاره به دولت های گذشته افزود: با شروع به کار دولت اصلاحات، فضای کشور دچار التهاباتی شد و 8 سال کشور با این مشکلات دسته و پنجه نرم کرد.

وی گفت: ‌اگر امکان تقلب در ایران بود نه خاتمی باید انتخاب می شد و نه احمدی نژاد.

قنبری افزود: در دولت سازندگی، اصلاح طلب ها بر سرکار آمدند و در دولت اصلاح طلب، دولت احمدی نژاد بر سرکار آمد.

این استاد دانشگاه گفت: در انتخابات دهم، مجموعه رفتارها و بی ادبی های انتخاباتی شکل گرفت و پس از انتخابات اثر آن بروز پیدا کرد.

وی افزود: بسیاری از کسانی که اکنون در حاشیه هستند، بدترین حرف ها را علیه نظام زدند و برخی رفتارهای انتخاباتی، بی جا بود.

قنبری اضافه کرد: شعار سبز حسینی سر داده شده اما بنی امیه از آب درآمد.

در فتنه 88 خواص باطل، دقیق عمل و تقسیم کار کردند

وی در پاسخ به پرسشی درباره نقش خواص در ایجاد و مهار کردن فتنه ها گفت:‌ در جریان فتنه 88، استکبار جهانی همه امکانات خود را به کار گرفت و در درون هم، خواص باطل، دقیق عمل و تقسیم کار کردند.

قنبری افزود: در بین خواص حق، دو گروه بودند یکی آن کسی که پرچمدار و دیده بان نظام و مدافع شهدا بود و دیگری غاطبه ملت ایران.

این استاد دانشگاه افزود: در حماسه 9 دی همه آنهایی که پای صندوق های رای آمدند، حضور یافتند چه آنهایی که به برنده انتخابات رای دادند و چه آنهایی که به رقبای او رای دادند و نشان دادند ولایت مداری آنها بی نقص است.

وی گفت: پس از فتنه 88، حلقه انحراف هم به وجود آمد اما قدرت و جرات بروز پیدا نکرد.

newsQrCode
برچسب ها: فتنه قنبری بصیرت
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها