مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین از نجات دو چوپان به همراه 400 راس گوسفند در بخش شمال شرقی الموت و ارتفاعات برفگیر سیالان خبر داد.
کد خبر: ۷۳۵۴۶۳
2 چوپان گرفتار در ارتفاعات سیالان از مرگ نجات یافتند

حمید ره انجام گفت: از بامداد روز گذشته در پی اعلام گزارشی مبنی بر مفقود شدن دو چوپان به همراه 400 راس گوسفند در ارتفاعات سیالان، دو تیم امداد و نجات کوهستان از قزوین به همراه امداد گران شهرستان تنکابن به منطقه اعزام و عملیات جست وجو را آغاز کردند، اما شب گذشته به دلیل شرایط جوی نامناسب عملیات را متوقف کردند.

وی افزود: عملیات تفحص هوایی از صبح امروز با یک فروند بالگرد هلال احمر آغاز شد و در دو سروتی پرواز و سوختگیری مجدد، امدادگران توانستند بعد از ظهر امروز پنجشنبه این دو چوپان را در ارتفاعات بین الموت و تنکابن پیدا کرده و اکنون در حال انتقال آنان به مکانی گرم و معاینات پزشکی هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: این دو چوپان اکنون در سلامت کامل هستند و به زودی در کنار خانواده خود خواهند بود.

احد نوروزی 60 ساله و به همراه شاه میرزا نوروزی 35 ساله از اهالی روستای وناش به همراه 400 راس گوسفند در منطقه ییلاقی سه هزار بسر می بردند که با آغاز برف از روز یکشنبه 11 آبان ماه در ارتفاعات این منطقه گرفتار کولاک شده و مفقود شده بودند.

منطقه «پیچ بن» در بخش الموت شرقی از توابع شهرستان قزوین در 140 کیلومتری شمال شرقی استان واقع شده است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها