در گفت‌وگو با دکتر محمدرضا ساختمان‌گر، پژوهشگر هنر تشریح شد

مکتب استرآباد؛ گمشده در غبار

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:‌ وظیفه ما به عنوان خادمان همه هنرمندان کشور این است که هنر و هنرمندانمان را به جهان معرفی کنیم تا آثار مختلف هنری آنها در سالن ها، تالارها و نگارخانه‌های مختلف به نمایش گذاشته شود.
کد خبر: ۶۴۹۲۶۶
باید هنر ایرانی را به جهان معرفی کنیم

به گزارش واحد مرکزی خبر، علی جنتی در اختتامیه ششمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر با اشاره به پیشینه فرهنگی و تمدنی ایران و همچنین نخبگان و هنرمندان در هنرهای تجسمی افزود: برای کشور ما افتخار آمیز است که هنرمندان برجسته و به ویژه نسل جوان در هنرهای تجسمی داریم.

وی گفت: وظیفه ما به عنوان خادمان همه هنرمندان کشور این است که هنر و هنرمندانمان را به جهان معرفی کنیم تا آثار مختلف هنری آنها در سالن ها، تالارها و نگارخانه‌های مختلف به نمایش گذاشته شود.

جنتی افزود: آثار تجسمی ما امروز در بسیاری از کشورها کم کم ارزش واقعی خودش را پیدا می‌کند و دیگران نیز به ارزش آن پی می‌برند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:‌ در سایر بخشهای هنری نیز باید تلاش کنیم آثار هنرمندانمان را به جهانیان عرضه کنیم.

همچنین معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در سخنانی به موضوعات اقتصاد هنر و دیپلماسی فرهنگی اشاره کرد و افزود: این دو موضوع را پیگیری و روی آنها سرمایه‌گذاری می‌کنیم تا در آینده نزدیک شاهد شکوفایی در عرصه‌های یاد شده باشیم.

علی مرادخانی گفت: در حوزه دیپلماسی فرهنگی، تبادل هنرمندان و آثارشان را در دستور کار داریم و در این خصوص به زودی کارگاه‌های آموزشی با حضور هنرمندان خارجی برگزار می‌شود.

وی افزود: تسهیل مقررات برای رونق بخشی به عرصه هنر نیز یکی از موضوعات دردست پیگیری است.

مرادخانی گفت:‌ یکی از مشکلات موضوع مالیات هاست که امیدواریم این موضوع تا نیمه اول سال آینده به نتایج خوبی برسد.

وی افز‌ود: برگزاری این جشنواره باعث شد تا استعدادهای جوان در استان‌های مختلف شناسایی شوند و یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه کنیم این است که عرصه را برای فعالیت جوانان فراهم کنیم.

مراسم اختتامیه ششمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در تالار وحدت برگزار و برگزیدگان این جشنواره معرفی و قدردانی شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها