سال جدید چه اهدافی را برای خودمان تعیین کنیم و چگونه برای دستیابی به هدف‌های‌مان برنامه‌ریزی کنیم؟

سال نو اهداف نو

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: سالانه یک میلیون نفر از جوانان کشور به سن کار می رسند و با احتساب 3.5 میلیون نفر بیکار فعلی و 5 میلیون نفر که به این جمعیت اضافه خواهد شد، باید در دوسال آینده برای 8.5 میلیون نفر شغل ایجاد کنیم.
کد خبر: ۶۱۷۱۹۶
باید تا 2 سال آینده 8.5 میلیون شغل ایجاد کنیم

به گزارش مهر، علی طیب نیا با بیان اینکه مهمترین هدفی که دولت تدبیر و امید دنبال می کند، توسعه توان ثروت آفرینی کشوراست، اظهارداشت: مهمترین کاری که برای رسیدن به این هدف باید صورت گیرد، اقدام جدی به منظور اصلاح فضای کسب و کار در کشور  می باشد.

وی با اشاره به تصویب مصوبه 35 ماده ای با همکاری وزارتخانه های اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت در جهت اصلاح فضای کسب و کار، تصریح کرد: فقدان فضای کسب و کار مناسب یکی از موانع سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار در ایران بود.

طیب نیا با مثبت و سازنده ارزیابی کردن تغییر و جابه جایی مدیران در دولت گفت: با هر تغییر یک روزنه برای سازمان ایجاد خواهد شد.

وی گفت: هم اکنون به لحاظ اقتصادی در شرایطی قرار گرفتیم که جزو سخت ترین و حادترین شرایط اقتصادی طی چندین سال اخیر هستیم.

وزیر اقتصاد خاطر نشان کرد: براساس سند چشم انداز، با این هدف که در افق بیست ساله به جایگاه رتبه اول در منطقه قرار گیریم، به طور متوسط رشد اقتصادی 8 درصدی را برای دوره بیست ساله پیش بینی کرده بودیم که متاسفانه رشد اقتصادی ما فاصله زیادی با این رقم در این مدت داشت و این در حالیست که رقبای ما شرایط بهتری داشتند.

وی درخصوص افزایش بیکاری نیز گفت: سالانه یک میلیون نفر از جوانان کشور به سن کار می رسند و با احتساب 3.5 میلیون نفر بیکار فعلی و 5 میلیون نفر که به این جمعیت اضافه خواهد شد، باید در دوسال آینده برای 8.5  میلیون نفر شغل ایجاد کنیم.

طیب نیا گفت: سالانه در قالب بودجه دولت، مبالغی را صرف طرحهای عمرانی کردیم که متاسفانه در توان درآمد دولت نبود و فاقد توجیه اقتصادی و فنی مناسب بود.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: انتظار ما از بانک‌ها این است که منابع محدود خود را با دقت و سرعت کافی به طرح‌های با توجیه اقتصادی قابل قبول اختصاص دهد.

وی درخصوص هدف از تشکیل بانک‌های توسعه ای گفت: در تشکیل بانکها صرفاً سودآوری کافی نیست بلکه اشتغال آفرینی از نوع مولد و بهره ور را نیز باید مدنظر داشت.

newsQrCode
برچسب ها: شغل
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها