مدیریت بحران استان گلستان:

زلزله کلاله هیچ خسارتی نداشت

مدیریت بحران استان گلستان گفت: براساس گزارش‌های دریافتی، زلزله‌ای که عصر امروز در کلاله رخ داده، تاکنون هیچ‌گونه خسارتی را در پی نداشته است.
کد خبر: ۶۰۳۷۷۱
زلزله کلاله هیچ خسارتی نداشت

قاسم سمیعی در گفت‌وگو با فارس در گرگان اظهار داشت: این زلزله به بزرگی 3.8 دهم در مقیاس ریشتر و راس ساعت 16:9 دقیقه در  شهر کلاله رخ داده است.

وی اضافه کرد: این زلزله در عمق 14 کیلومتری زمین و طول  جغرافیایی 08.56 غربی و عرض جغرافیایی 37.39 شرقی اتفاق افتاده است.

سمیعی با اشاره به دریافت گزارش از فرمانداری‌ شهرستان کلاله تصریح کرد: گزارش دریافتی حاکی از آن است که با توجه به شدت این زلزله، خسارتی به این مناطق وارد نشده است.

وی با تاکید بر آمادگی اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان برای مواجهه با حوادث احتمالی افزود: استان گلستان با توجه به قرار گرفتن در مدار زلزله هر از چند گاهی زلزله‌هایی با مقیاس ریشترهای متفاوت را تجربه می‌کند.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان خاطرنشان کرد: مرکز اکثر این زلزله‌ها منطقه «انبار الوم» از توابع شهرستان آق‌قلا است و  گاهی نیز این زمین‌لرزه‎ها در منطقه شرقی استان رخ می‎دهد.

سمیعی تصریح کرد: این موضوع به این معنی نیست که نسبت به زلزله‌ها بی‌توجه باشیم بلکه باید ضمن حفظ دغدغه و آمادگی لازم بیش از گذشته به موضوع پیشگیری، آمادگی و مقابله با حوادث احتمالی ناشی از زلزله توجه کنیم.

وی یادآور شد: با توجه به اهمیت موضوع و قرار گرفتن بخش‌های بسیاری از استان بر نوار زلزله، به سناریوی زلزله در دوره‌های آموزشی مرتبط با مدیریت بحران توجه جدی شده است.

newsQrCode
برچسب ها: کلاله زلزله
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها