گفت‌وگو با کامبیز روشن‌روان، آهنگسازی که برنده کتاب سال شد

بسیاری از کتاب‌های موسیقی بدآموزی دارد

فرهت: مصطفی کمال پورتراب، بزرگ ترین تئوریسین موسیقی ایران است

بزرگداشت استاد 4 نسل موسیقی ایران

بزرگان موسیقی ایران عصر جمعه به میزبانی موسسه فرهنگی اوج گرد هم آمدند تا از جایگاه و سال‌ها تلاش مصطفی کمال پورتراب که به گفته کامبیز روشن روان؛ استاد چهار نسل از موسیقی ایران است، قدردانی کنند.
کد خبر: ۵۹۶۹۹۷

به گزارش فارس، در ابتدای این نشست رضا مهدوی، مدیر سابق مرکز موسیقی حوزه هنری به‌عنوان مجری روی صحنه آمد و با دعوت از شاهین فرهت و کامبیز روشن‌روان از آنها خواست تا درباره مصطفی کمال پورتراب سخن بگویند.

شاهین فرهت، آهنگساز گفت: بسختی می‌توان نام استاد بر کسی گذاشت، اما استاد مصطفی کمال پورتراب به‌واقع استاد است. غیر ممکن است در محفل هنری کنار ایشان باشیم و چیزی نیاموزیم. او در آموزش ممارست می‌کند و به همین سبب قادر است کلماتی حکیمانه و قصار بگوید و این براستی از هر کسی بر نمی‌آید. او افزود: به باور من استاد مصطفی کمال پورتراب براستی بزرگ‌ترین تئوریسین موسیقی است. یک جمله او را هرگز از یاد نخواهم برد و آن این است که «کم‌سوادی بدتر از بی‌سوادی است.»

کامبیز روشن روان هم که در این مراسم حضور داشت با ارائه تاریخچه‌ای از نحوه همکاری‌های خود با کمال‌پورتراب، گفت: زمانی که در هنرستان موسیقی مشغول تحصیل بودم، کمال پورتراب استاد ما بود و من در این مدت مطالب بسیاری از وی آموختم. پورتراب به باور من استاد چهار نسل موسیقی ایران است که افتخار داشتم از اولین نسل شاگردان ایشان باشم. البته کتاب تئوری موسیقی وی کتاب بی نظیری است که هر فردی بخواهد موسیقی را عمیق و ریشه‌ای بیاموزد این کتاب بهترین مرجع برای اوست. در ادامه یک نماآهنگ با موضوع زندگی مصطفی کمال پورتراب پخش شد که در آن زادگاه، تاریخ تولد و چگونگی آموزش هنر او به تصویر درآمد.

پس از آن پورتراب روی صحنه آمد و گفت: چیزی برای گفتن ندارم جز آن‌که معتقدم انسان چیزی به نام خرد دارد که اگر از آن استفاده کند، می‌تواند تمام عمر خدمت کند. من خدمت را از بچگی دوست داشتم. پدرم به مصطفی کمال‌پاشا، رئیس‌جمهور ترکیه بسیار علاقه‌مند بود و به من می‌گفت دوست دارم تو همچون مصطفی کمال پاشا بزرگ باشی و به همین سبب نام او را بر تو نهادم.

در پایان برنامه هدایا و لوح‌ قدردانی به استاد مصطفی کمال پورتراب هدیه شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها