بی‌پرده با مدیرعامل مجتمع دخانیات گیلان

جهش تولید در سایه عزم جهادی و مدیریت علمی

استاندار گیلان از آغاز بهره برداری از ۱۵ طرح بزرگ صنعتی و عمرانی در گیلان با حضور رئیس‌جمهور خبر داد.
کد خبر: ۵۸۱۸۳۱
۱۵ طرح صنعتی و عمرانی در گیلان به بهره برداری می‌رسد

کیهان هاشم نیا روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: رئیس‌جمهور در دومین سفر به گیلان از ابتدای امسال، فردا برای افتتاح همزمان ۱۴ طرح صنعتی و عمرانی و ۱۶ هزار واحد مسکن مهر به گیلان سفر می‌کند.

وی افزود: ۱۶ هزار واحد مسکن مهر، شش طرح صنعتی، پنج طرح آبرسانی کشاورزی و شهری، دو طرح برق رسانی و یک بیمارستان در رودبار طرح‌هایی هستند که در سفر یک روزه رئیس‌جمهور به گیلان افتتاح می‌شود.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: برای بهره برداری از این پروژه‌ها با اشتغالزایی مستقیم یک هزار و ۳۲۴ نفر، ۱۱ هزار و ۹۰۸ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی همچنین به افتتاح ۱۶ هزار واحد مسکن مهر در استان اشاره و خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۰ هزار واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر، چهار هزار و ۵۰۰ واحد در شهرهای پائین ۲۵ نفر و یک هزار و ۶۰۰ واحد نیز در قالب بافت فرسوده با هشت هزار و ۵۰ میلیارد ریال هزینه ساخته شده است.

هاشم نیا همچنین با اشاره به افتتاح شش طرح صنعتی گفت: این طرح‌ها شامل مجتمع ذوب آهن فولاد خزر با دو هزار و یکصد میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ظرفیت تولید ۷۰۰ هزار تن شمش فولادی، کارخانه تولید گازهای صنعتی با ۳۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ظرفیت تولید سالانه ۷۰ هزار متر مکعب محصولات گاز اکسیژن، گاز آرگون و نیتروژن است.

وی طرح توسعه کاشی خزر با سرمایه‌گذاری ۴۲۰ میلیارد ریال و ظرفیت تولید سالانه چهار میلیون متر مربع، کارخانه فرآیند فولاد کاوه با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد ریال و ظرفیت تولید سالانه ۵۰ هزار تن میلگرد فولادی در شهرک صنعتی رشت و کارخانه فولاد با سرمایه‌گذاری ۵۲ میلیارد ریال و ظرفیت تولید سالانه ۵۰ هزار تن در شهرک صنعتی صومعه سرا را از دیگر این طرح‌های صنعتی عنوان کرد.

استاندار گیلان افزود: با بهره برداری از این طرح‌های صنعتی برای یک هزار و ۲۰۰ نفر شغل ایجاد می‌شود.

به گفته هاشم نیا؛ مخزن ۱۵ هزار متر مکعبی و برج هوایی یک هزار و ۵۰۰ مترمکعبی آب منطقه‌ای در لاهیجان و تأسیسات ذخیره و تنظیم فشار آب منطقه شرقی رشت با ۲۲۰ میلیارد ریال نیز از طرح‌های دیگری است که فردا با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود.

وی افزود: بیمارستان ۳۲ تختخوابی رودبار با ۳۰ میلیارد ریال هزینه، خط ۶۳ کیلووات دو مداره رشت شمالی با ۵۰ میلیارد ریال و پست ۶۳ ‌/‌ ۲۰ کیلوولت منطقه آزاد انزلی با ۸۰ میلیارد ریال هزینه از طرح‌های دیگری است که به بهره برداری می‌رسد.

استاندار گیلان گفت: از مجموع این طرح‌ها هفت طرح شامل بیمارستان۳۲ تختخوابی رودبار، شبکه‌های آبرسانی سدهای شفارود، سفیدرود و پلرود، ذوب آهن فولاد خزر، تولید گازهای صنعتی و کاشی خزر از طرح‌های مهرماندگار است.

newsQrCode
برچسب ها: گیلان
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها