کارشناس شرکت خدمات پشتیبانی مهر 78 گفت :

تعطیلی پنجشنبه به جای شنبه تقویت تحریم اقتصادی است

مدیر عامل بانک سینا با بیان اینکه بانک مرکزی از بانک‌ها طی نامه‌ای خواسته اگر پیشنهادی برای بسته سیاستی-نظارتی دارند کتباً ارائه دهند، گفت: بجای افزایش نرخ سود باید تورم کنترل شود.
کد خبر: ۵۴۳۴۱۲
نظرخواهی از بانک‌ها برای تغییر بسته پولی

"عبدالناصر همتی" درباره اینکه آیا همزمان با نوسانات اخیر در حوزه پولی و بانکی بانک مرکزی به مانند سال‌های قبل از بانکی‌ها نظرخواهی برای تغییر بسته سیاستی-نظارتی کرده است یا خیر اظهار داشت: پیشنهادی را به بانک‌ها داده‌اند و دوستان ما در بانک‌های خصوصی هم روی آن کار کرده‌اند اما چیز خاصی نداشت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این پیشنهاد برای تغییر بسته پولی و بانکی بود؟ افزود: گفتند اگر پیشنهادی برای بسته دارید ارائه دهید؛ دوستان هم گزارشی را تهیه و به بانک مرکزی ارسال کردند.

مدیرعامل بانک سینا در ارتباط با اینکه آیا بانک‌ها نرخ سود سپرده ها و تسهیلات بانکی را در بسته تغییر نداده‌اند نیز گفت: خیلی از بانکی‌ها می‌گویند باید نرخ سود سپرده های بانکی افزایش پیدا کند تا به تورم نزدیک شود اما بنظر بنده این طرح خیلی خطرناک است. بجای اینکه نرخ سود افزایش داده شود باید اقدامی در جهت کاهش نرخ تورم صورت گیرد.

همتی تأکید کرد: اگر بخواهد همین رویه ادامه پیدا کند دیگر جواب نمی دهد چراکه باید نرخ تسهیلات هم افزایش پیدا کند آنهم زمانی که تولید گرفتار تحریم و ارز و ... است؛ به اعتقاد بنده راهکار اصلی برون رفت از وضعیت موجود کاهش نرخ ارز است و باید از این طریق ارزش پول را حفظ کرد.(تسنیم)

newsQrCode
برچسب ها: بانک
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها