استاندار مازندران؛ تمامی دستگاه های متولی استان را برای میزبانی ملی در بهار بسیج کرد؛

مازندران با برنامه‌های متنوع به استقبال مسافران نوروزی می‌رود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران گفت: اقامت پایین مسافران این استان در هتل‌ها نشان می‌دهد، گردشگران به حضور در مراکز تفریحی، نمونه گردشگری و روستاها تمایل نشان می‌دهند.
کد خبر: ۱۴۵۵۵۲۹

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،مازندران استان پُرگردشگری است که دیگر سفر به این استان ایام تعطیل و غیرتعطیل ندارد، تقریبا در همه ایام این استان پُر از گردشگر است.
در مقابل حضور میلیونی گردشگران برخی از مسائل در استان وجود دارد که حکایت از شرایط خاص استان دارد و آن اینکه برخلاف سایر استان‌ها که هتل‌ها رونق دارند در استان مازندران شاهد حرکت کُند هتل‌ها در ریل گردشگری هستیم.
البته در این زمینه صحبت از علل و عوامل مختلفی است که از جمله علت‌ها می‌توان به طبیعت زیبا، بحث اقتصادی و همچنین سایر موارد اشاره کنیم که در همین خصوص حسین ایزدی مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران اظهار کرد: هتل‌ها در استان مازندران برخلاف سایر استان‌های کشور رونق ندارد.
وی با اشاره به کسب رتبه اول مازندران در اقامت غیررسمی و رتبه دوم در اقامت رسمی طی نوروز ۱۴۰۳، افزود: طی نوروز ۱۴۰۳ بیشترین اقامت در روستاهای استان صورت گرفت.مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران با اعلام اینکه متوسط میزان اقامت در هتل‌های استان طی نوروز ۵۵ درصد بوده است، تصریح کرد: این موضوع نشان می‌دهد گردشگران به حضور در مراکز تفریحی، مراکز نمونه گردشگری و روستاها تمایل نشان می‌دهند.ایزدی بیان کرد: در این زمینه عوامل مختلفی دخیل است که یکی از عوامل قیمت بالا و موضوع بعد آپارتمان‌نشینی است، به این دلیل گردشگران باحضور در استان باتوجه به طبیعت زیبا، دریا، جنگل و سایر علاقه‌مند هستند در طبیعت حضور داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: تمايل مردم به سمت طبیعت گردی است که عامل خوبی برای توسعه گردشگری روستایی خواهد بود.مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران گفت: باتوجه به علاقه مردم باید برنامه‌ریزی در ارتباط با زیرساخت‌ها و همچنین توسعه بوم‌گردی در دستور کار قرار گیرد تا شاهد رونق گردشگری در استان همانند همیشه باشیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها