گزارش تحلیلی «جام‌جم» ازشکست راهبرد منطقه‌ای اسرائیل علیه ایران

تل‌آویو، بازنده شطرنج استراتژیک با تهران

سفارت ایران در ایرلند در پیامی از اتحادیه اروپا خواست تا از همدستی با اسرائیل در نسل‌ کشی علیه مردم غزه دست بردارد.
کد خبر: ۱۴۵۳۲۳۹

به گزارش جام جم آنلاین، سفارت ایران در ایرلند در حسابش در شبکه مجازی ایکس با اشاره به حملات اسرائیل به رفح نوشت: حمله اسرائیل به رفح و ادامه نسل کشی در غزه نتیجه جایزه شورای اتحادیه اروپاست که در آخرین جلسه شورا در ۱۷ آوریل به رژیم اسرائیل اعطا شد. اتحادیه اروپا باید از دروغ‌گویی و همدستی با اسرائیل در نسل‌کشی خودداری کند.

هواپیماها و تانک‌های اسرائیلی جمعه هفته گذشته نقاط گوناگونی در نوار غزه را در هم کوبیدند و گزارش شده که دست‌کم ۹ نفر، از جمله چهار کودک، در رفح کشته شده‌اند.

رسانه‌های فلسطینی و مقام‌های وزارت بهداشت حماس گفته‌اند که حمله اسرائیل به دو آپارتمان در رفح به کشته شدن ۹ تن منجر شد و چندین نفر دیگر هم در این حمله زخمی شدند.

تصاویر متعددی از پیامدهای حمله و جنازه‌های در کفن‌ پیچیده قربانیان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل چندین بار گفته که مصمم به اجرای عملیات نظامی در رفح است، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی در آن پناه گرفته‌اند.

این در حالی است که اکثر ساکنان کنونی رفح کسانی هستند که به دلیل جنگ در دیگر مناطق غزه به آنجا گریخته و در چادر زندگی می‌کنند. این منطقه آخرین محلی است که غیرنظامیان فلسطینی در آن پناه گرفته‌اند و می‌گویند جای دیگری برای رفتن ندارند.

newsQrCode
برچسب ها: نسل کشی حماس غزه
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها