روایت موشکباران اسرائیل در ساعت صفر

از تنبیه دولت یهود تا احضار سفرای اروپایی

بعد از این عملیات جهاد اسلامی تاکید کرد عملیات ایران ستودنی است و دیروز در بیانیه‌ای، پاسخ پهپادی و موشکی تهران به حمله تل‌آویو به کنسولگری ایران در دمشق را ستود و تاکید کرد: این اقدام پاسخ طبیعی به رژیم اشغالگر است و در مقابل جنایات، تخلفات و ترورها ضروری است، چراکه این رژیم همچنان در نقض آشکار همه ارزش‌ها و معیارهای انسانی و قانونی به ارتکاب آنها ادامه می‌دهد.
کد خبر: ۱۴۵۲۲۲۰
 
گزینه حمله تلافی‌جویانه به ایران کنار گذاشته شد 
روزنامه نیویورک تایمز دیروز با انتشار گزارشی اعلام کرد که کابینه رژیم صهیونیستی واکنش مناسب به پاسخ تلافی‌جویانه ایران را بررسی خواهد کرد و گزینه حمله متقابل منتفی است.
 
امیرعبداللهیان: اسرائیل را تنبیه کردیم 
حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان در نشست خبری درخصوص عملیات جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی، گفت: به برادران و دوستان‌مان در منطقه که آمریکا در آن کشورها دارای پایگاه نظامی است، اعلام کردیم هدف ما در دفاع مشروع صرفا تنبیه رژیم اسرائیل است و ما به دنبال هدف قرار دادن افراد و پایگاه‌های آمریکا در منطقه نیستیم. پروازها با امنیت کامل در آسمان ایران درحال انجام است.امیر سرتیپ قادر رحیم‌زاده، فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) هم گفت: بعد از اتمام ماموریت، کریدورها کاملا باز شده و اکنون هم در شرایط بسیار خوب و با امنیت کامل، پروازها در آسمان در حال انجام است.
 
هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکایی‌ها 
سرلشکر سیدعبدالکریم موسوی با اشاره به این‌که عملیات تنبیهی جمهوری اسلامی ایران به دست رزمندگان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با محوریت نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هم‌افزایی همه نیروهای مسلح و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح انجام شد، گفت: هشدار می‌دهیم که اگر رژیم نامشروع صهیونیستی بخواهد بر اقدامات تجاوزکارانه خود اصرار کند، این بار با مجازاتی سنگین‌تر و سخت‌تر مواجه خواهد شد. وی تأکید کرد: به سردمداران آمریکا نیز هشدار می‌دهیم اگر در حمایت از رژیم صهیونیستی بخواهند ورود یا مداخله کنند، تمام پایگاه‌ها و منافع آنها به‌خصوص پایگاه‌هایی که از آن به عنوان مبدأ علیه جمهوری اسلامی ایران اقدامی صورت بگیرد، اهداف عملیاتی ما محسوب می‌شوند.

احضار سفرای انگلیس، فرانسه و آلمان به وزارت خارجه 
در پی مواضع غیرمسئولانه برخی مقامات انگلیس، فرانسه و آلمان در قبال پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به سلسله اقدامات رژیم صهیونیستی علیه اتباع و منافع کشورمان که آخرین مورد آن حمله بزدلانه به سفارت کشورمان در دمشق بود، سایمون شرکلیف، نیکلا رش و هانس اودو موتسل سفرای انگلیس، فرانسه و آلمان در تهران بامداد دیروز به‌صورت جداگانه ازسوی مدیرکل غرب اروپا به وزارت خارجه احضار شدند. 
دراین جلسات احضار، مدیرکل غرب اروپا ضمن اشاره به سلسله‌اقدامات ضد‌بشری و مغایر حقوق و موازین بین‌المللی رژیم‌صهیونیستی، منتهی به حمله ناجوانمردانه به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق که منجر به شهادت جمعی از مستشاران نظامی کشورمان و غیرنظامیان سوریه شد، اظهار کرد: اقدام شب گذشته نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه پایگاه‌های نظامی رژیم‌صهیونیستی در چارچوب اِعمال حق ذاتی دفاع مشروع مصرح در ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به سلسله‌جنایات رژیم‌صهیونیستی، به‌ویژه حمله اخیر به سفارت جمهوری اسلامی ایران بوده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها