مسئول دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا در رادیو مقاومت:

شهید زاهدی و یارانش لایق پیوستن به اردوگاه ظهورند

یک صاحبنظر مسائل منطقه گفت: جمهوری اسلامی با استفاده از ابزار های خاص خود انتقام سختی در آینده از رژیم جنایتکار صهیونیستی خواهد گرفت.
یک صاحبنظر مسائل منطقه گفت: جمهوری اسلامی با استفاده از ابزار های خاص خود انتقام سختی در آینده از رژیم جنایتکار صهیونیستی خواهد گرفت.
کد خبر: ۱۴۵۰۸۳۸

حسن هانی زاده در گفتگو با جام جم آنلاین با بیان اینکه اقدام اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به مقر کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق یک اقدام ماجراجوایانه وخطر بالقوه ای برای صلح وثبات جهانی تلقی می شود، گفت: اساس کنوانسیونهای ژنو وین، مقرهای دیپلماتیک کشورها از مصونیت دیپلماتیک برخوردارند واز هر گونه تعرضی در هر شرایطی مصون هستند. 

وی حمله هواپیماهای رژیم صهیونیستی به مقر کنسولگری ایران در منطقه المزه دمشق را  از چند زاویه قابل تجزیه وتحلیل دانست و اظهار کرد: نخست اینکه این مقر در طول بحران 12 ساله سوریه نقش پر رنگی در کمک رسانی انسانی به اوارگان سوری ایفا می کند واین حمله نشان می دهد که رژیم صهیونیستی ارتباط تنگاتنگی با گروهک های تروریستی سوریه دارد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر نقض کنوانسیونهای بین المللی از طرف اسرائیل نشان می دهد که این رژیم به هیچیک از قوانین بین المللی پایبند نیست.

هانی زاده افزود: همچنین حمله هواپیماهای ارتش رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق نقض حاکمیت ملی سوریه به عنوان یک کشور مستقل تلقی می شود.

این کارشناس مسائل منطقه منطقه گفت: تجزیه وتحلیل عوامل و دلایل این حمله نشان می دهد که رژیم صهیونیستی در یک بحران فزاینده ناشی از جنگ غزه بسر می برد. این رژیم در طول 6 ماه جنگ غزه وکشتار بیش از 32 هزار نفر از اهالی این شهر نتوانسته یک دستاورد نظامی در این جنگ محقق سازد.

وی ادامه داد: همچنین فشار افکار عمومی ،تظاهرات مردم سراسر جهان علیه جنایات رژیم صهیونیستی ونسل کشی اسرائیل در غزه واخیرا صدور قطعنامه شورای امنیت برای آتش بس در غزه از وجود یک بحران سیاسی وامنیتی پیچیده در رژیم صهیونیستی حکایت دارد.

هانی زاده تصریح کرد: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به خوبی می داند که اگر در چنین فضایی آتش بس را بپذیرد به مفهوم پایان عمر سیاسی او خواهد بود .از این رو نتانیاهو تلاش می کند تا از رهگذر تغییر قواعد در گیری وبر هم زدم شطرنج نظامی وامنیتی غزه پای کشورهای منطقه وبازیگران بحران غزه را به این بحران باز کند واین نوعی خودکشی سیاسی برای نتانیاهو بشمار می رود.

این کارشناس مسائل منطقه خاطر نشان کرد: یکی از این بازیگران تاثیرگذار ، جمهوری اسلامی ایران است که رژیم صهیونیستی با اقدامات شتاب زده و غیرمنطقی در پی کشاندن مستقیم ایران به در گیری های غزه برآمده است.

او خاطرنشان کرد: هدف رژیم صهیونیستی این است که در آینده به جای مذاکره با حماس بر سر آینده غزه از رهگذر بحران سازی وانتقال بحران غزه به خارج از مرزهای فلسطین اشغالی با بازیگران قدرتمند منطقه ای وارد مذاکره شود.

وی افزود: از سوی دیگر هدف دیگر بنیامین نتانیاهو تلاش می کند تا ایران را وادار به یک عکس العمل شتاب زده سازد تا در انصورت با کمک هم پیمانان غربی اسرائیل یک ائتلاف جهانی علیه ایران تشکیل دهد.از این رو جمهوری اسلامی از بازی خطرناک اسرائیل به خوبی آگاه است ودر دام این بازی خطرناک نخواهد افتاد بلکه بصورتی هوشمندانه پاسخ لازم را در زمان ومکان مناسب به رژیم صهیونیستی خواهد داد.

هانی زاده تاکید کرد: شهادت سردار محمد رضا زاهدی و همرزمانش که در تقابل با جریان های تکفیری در سوریه نقش کاملا راهبردی داشتند حادثه دردناکی است و جمهوری اسلامی نیز با استفاده از ابزار های خاص خود انتقام سختی در اینده از رژیم جنایتکار صهیونیستی خواهد گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها