استاندار ایلام با بیان اینکه صادرات در مرز مهران برای استان های ایلام و واسط عراق بسیار مهم و حیاتی است، گفت: ایلام آماده برپایی نمایشگاه صنایع دستی، تولیدات کشاورزی و صنعتی در استان واسط است
کد خبر: ۱۴۴۹۲۹۹

به گزارش جام جم آنلاین ؛ حسن بهرام نیا در نشست مشترک استانداران ایلام و واسط عراق به منظور بررسی مشکل مرز تجاری مهران، اظهار کرد: کار‌های بزرگی بین ۲ استان ایلام و واسط عراق از جمله برگزاری کنگره اربعین انجام شده است.

وی با اشاره به مسائل و مشکلات پیش آمده در مرز مهران و معطلی کامیون‌های حمل بار صادراتی در مرز مهرام، ابراز کرد: باید موضوعات و مسائل دیگر را هم بررسی کنیم تا این مشکلات و مسائل بزرگ نشوند.

استاندار ایلام اضافه کرد: مرز مهران بین ۱۲ مرز زمینی کشور، مهم‌ترین مرز بین ۲ کشور ایران و عراق از نظر مبادلات تجاری و ریالی بوده و بسیار با اهمیت و استراتژیک است که باید آن را حفظ کنیم.

وی با انتقاد از توقف طولانی کامیون‌های حامل کالای صادراتی در مرز مهران، خواستار تثبیت نرخ‌نامه کرایه‌بار در این مرز شد.

برگزاری باشکوه اربعین مصداق همکاری مشترک استان‌های ایلام و واسط عراق است

بهرام نیا گفت: برخی مواقع مشاهده می‌شود که نرخ کرایه‌های مصوب از سایر مرز‌ها به مقصد کوت و بصره، با نرخ کرایه‌ها از مرز مهران به مقصد شهر کوت بسیار باهم تفاوت قیمت دارد که درخواست داریم مرز تجاری از سوی کشور عراق فعال و موانع برطرف شود.

استاندار ایلام با اشاره به پیشنهاد استاندار واسط در خصوص برپایی نمایشگاه در این استان، گفت: ایلام آماده برپایی نمایشگاه صنایع دستی، تولیدات کشاورزی و صنعتی در استان واسط است.

"محمد جمیل المیاحی" استاندار واسط عراق هم در این نشست با تاکید بر حل مشکلات تجاری در مرز مهران، گفت: مشکلات و سوء تفاهمات در مرز تجاری مهران برطرف می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها