‌سکوت جامعه جهانی در برابر نسل‌کشی در رفح
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد

‌سکوت جامعه جهانی در برابر نسل‌کشی در رفح

در شرایطی که ۱۲۹ روز از حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به غره زیر سایه حمایت‌های ایالات متحده می‌گذرد، جنبش جهاد اسلامی فلسطین تأکید کرد دولت بایدن مسئول ادامه جنگ نسل‌ کشی در غزه است.
کد خبر: ۱۴۴۴۸۶۸

به گزارش جام جم آنلاین، جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: کشتار هولناک در شهر رفح توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی ادامه جنگ نسل‌کشی هدفمند علیه ملت فلسطین است.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، در بیانیه جهاد اسلامی آمده است: این جنایت‌ها نشان می‌دهد که دولت نازی و جنایتکار رژیم صهیونیستی به افکار عمومی و حتی هم‌پیمانان خود که با این رژیم سازش کرده‌اند، توجهی نمی‌کند. ما به تمام جهان به‌ویژه کشور‌های عربی هشدار می‌دهیم که حمله رژیم صهیونیستی به رفح با هدف کوچاندن ملت ما از سرزمین خود است.

در این بیانیه تاکید شده است: ما دولت بایدن را مسئول ادامه جنگ نسل‌ کشی در غزه و حمایت نظامی، مالی و سیاسی از دشمن می‌دانیم.

به دنبال عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) توسط جنبش حماس، رژیم صهیونیستی جنگ ویرانگر غزه را به راه انداخت. امروز (دوشنبه) در یکصد و بیست و نهمین روز از حمله تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به غره صد‌ها شهروند از جمله تعداد زیادی کودک و زن در بمباران و حملات شدید اشغالگران که مناطق مختلف رفح در جنوب نوار غزه را هدف قرار دادند، شهید و مجروح شدند.

این جنایت‌ها در حالی رخ می‌دهد که دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه روز یکشنبه اعلام کرد ارتش اشغالگر ۲۴۳۸ مورد کشتار مرتکب شده و تعداد شهدا و مفقودان از هفتم اکتبر به ۳۵ هزار و ۱۷۶ نفر رسیده است.

دفتر رسانه‌ای دولتی غزه همچنین توضیح داد تعداد شهدایی که به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند به ۲۸ هزار و ۱۷۶ نفر شامل ۱۲ هزار و ۳۰۰ کودک، ۸۴۰۰ زن، ۳۴۰ پرسنل پزشکی، ۴۶ دفاع مدنی و ۱۲۴ خبرنگار» رسیده است. این نهاد خاطرنشان کرد ۷۰۰۰ نفر مفقود هستند که ۷۰ درصد آن‌ها کودک و زن هستند، ۶۷ هزار و ۷۸۴ نفر نیز مجروح هستند و ۱۱ هزار مجروح برای مداوا باید از غزه خارج شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها