مقامات رژیم اشغالگر به سندسازی علیه ایران روی آورده‌اند

توسل صهیونیست‌ ها به سلاح‌ دروغ علیه‌ ایران

شواهد و مستندات شکست رژیم اشغالگر صهیونیستی در جنگ غزه روز به روز بیشتر می‌شود. در چنین شرایطی، تل‌آویو درصدد است شکست خود را در برابر حماس به نقش حامیان مقاومت فلسطین و در رأس آن‌ها جمهوری اسلامی ایران معطوف کند.
شواهد و مستندات شکست رژیم اشغالگر صهیونیستی در جنگ غزه روز به روز بیشتر می‌شود. در چنین شرایطی، تل‌آویو درصدد است شکست خود را در برابر حماس به نقش حامیان مقاومت فلسطین و در رأس آن‌ها جمهوری اسلامی ایران معطوف کند.
کد خبر: ۱۴۴۴۷۹۷
نویسنده حسین یاری - گروه بین‌الملل

بدیهی است که حماس، مورد حمایت ایران قرار دارد، اما تصمیمات مهم و میدانی (ازجمله آغاز عملیات۷‌اکتبر واداره جنگ غزه) از سوی رزمندگان غیورمقاومت اسلامی فلسطین تعیین می‌شود. درچنین شرایطی یکی ازتکنیک‌های تل‌آویو برای توجیه شکست سنگین خود در برابر حماس، مقصرسازی است. این تکنیک نخ‌نما درجریان جنگ ۳۳روزه سال۲۰۰۶ نیز به کار گرفته شد، اما برای تل‌آویو نتیجه‌بخش نبود. 
 
شکستی که مطلق است 

شکست رژیم صهیونیستی از حماس به‌عنوان بخشی از محور مقاومت به اندازه‌ای غیرقابل پیش‌بینی برای صهیونیست‌ها بود که آن‌ها از هر طریقی به‌دنبال سرپوش گذاشتن بر آن هستند. به‌طوری که ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی دردروغی آشکار مدعی شده در جریان حملات خود به نوار غزه به برخی اسناد همراه مقادیری پول دست یافته که جزئیات تحویل ۱۵۴میلیون دلار کمک مالی از سوی ایران به جنبش حماس در نوار غزه را نشان‌می‌دهند. نشریه اسرائیلی هاآرتص به نقل از ارتش اسرائیل مدعی شده مبلغ مذکور در فاصله میان سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ به رهبران حماس در نوار غزه تحویل داده شده است؛ ادعایی که بلافاصله با واکنش‌های مختلف بین‌المللی مواجه و تحلیل و تفسیر‌های مختلفی در مورد آن ارائه شد. با این حال، جنبش حماس در موضع‌گیری رسمی، طرح این قبیل اخبار از سوی صهیونیست‌ها را مضحک توصیف‌کرده و آن‌ها را صرفا ادعا‌هایی پوچ و بی‌اساس دانسته است.
 
سریال دروغ‌پردازی صهیونیست‌ها 

سریال دروغ‌پردازی‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی معطوف به زمان حال نیست. صهیونیست‌ها از زمان اجرای موفقیت‌آمیز عملیات طوفان الاقصی در۷‌اکتبر۲۰۲۳ و متعاقبا آغاز تجاوزخود به نوارغزه به قدری دروغ‌بافی کرده‌اند که اساسا به هیچ‌یک از موضع‌گیری آن‌ها نمی‌توان اعتماد کرد. جهان هنوز دروغ بزرگ رژیم اشغالگر صهیونیستی در مورد رزمندگان حماس را که اسرائیلی‌ها مدعی شده بودند در جریان عملیات طوفان الاقصی اقدام به سربریدن نوزادان ساکن در اراضی اشغالی کرده‌اند، فراموش نکرده است؛ دروغی که به قدری بزرگ بود و افشاگری در مورد آن انجام شد که درنهایت حتی ارتش صهیونیستی نیز آن را رد کرد. در عین حال، ارتش این رژیم در بحبوحه جنگ غزه مدعی شد در یکی از اتاق‌های بیمارستان شفای غزه و در پشت دستگاه ام‌ار‌آی، یک قبضه سلاح کلاشنیکف را کشف کرده است. جالب این‌که با حضور خبرنگاران در محل اتاق مذکور، دو قبضه سلاح به نمایش درآمده بود که خود به یک رسوایی بزرگ برای رژیم غاصب صهیونیستی تبدیل شد. جدای از همه اینها، رژیم صهیونیستی تاکنون بار‌ها با نمایش برخی تسلیحات و پول‌ها در نوار غزه ادعا‌های مختلفی را علیه کشورمان مطرح کرده است. در این راستا، ادعای جدید صهیونیست‌ها که جنبش حماس آن را مضحک توصیف کرده نیز به هیچ عنوان چیز جدیدی نیست و به نظر می‌رسد طرح این قبیل ادعا‌ها آن هم در شرایطی که رژیم صهیونیستی در نوار غزه هیچ دستارود ملموس میدانی را نتوانسته کسب کند، صرفا به‌دنبال لاپوشانی شکست‌های پی‌درپی خود است؛ موضوعی که حماس نیز به آن اشاره کرده است.
 
حماس معادلات ذهنی نتانیاهو را برهم زده است 

همان‌گونه که اشاره شد، حماس محاسبات و پیشفرض‌های اولیه وذهنی صهونیست‌ها (مثلث موساد، ارتش و کابینه رژیم صهیونیستی) را به‌گونه‌ای برهم ریخته که آن‌ها درراستای فرارازبن‌بست به وجودآمده روانی وعملیاتی درغزه به هرتاکتیک نخ‌نمایی ازجمله مقصرسازی و دروغ‌پردازی علیه ایران روی آورده‌اند. ارتش صهیونیستی و نیرو‌های آن تاکنون بار‌ها در جریان عملیات‌های خود برای آزادسازی اسرای صهیونیست که در کنترل جنبش حماس هستند، شکست خورده‌اند و با فشار‌های گسترده ساکنان اراضی اشغالی روبه‌رو هستند. حال در این فضا، مدام ادعا‌های مختلفی نظیر یافتن اسنادی دال بر کمک مالی ایران به جنبش حماس را برای جهانیان رو می‌کنند. اسنادی که هیچ اعتباری به آن‌ها نیست و البته که رژیم صهیونیستی پیشتر در موارد مختلف نظیر پرونده هسته‌ای کشورمان به‌خوبی نشان داده که ید طولایی در پرونده‌سازی و سندسازی‌های جعلی دارد.

اگر ادعای صهیونیست‌ها صحیح باشد

دیگر این‌که حتی اگر ادعای اخیر صهیونیست‌ها علیه ایران را بپذیریم نیز باید توجه داشته باشیم که ارائه کمک ۱۵۴ میلیون دلاری آن هم در بازه زمانی شش سال به هیچ عنوان عدد و رقم بزرگی نیست. ایران همواره در حمایت از مقاومت و ملت فلسطین صریح بوده با این حال، کافی است این رقم را با کمک مالی ثابت سالانه بیش از سه‌میلیارد دلاری دولت آمریکا به رژیم اشغالگر صهیونیستی یا ارائه بیش از ۱۴میلیارد دلار کمک مالی و تسلیحات به صهیونیست‌ها از ابتدای جنگ غزه مقایسه کنیم. در این میان، دولت بایدن متعهد شده سطح این کمک‌ها را در قالب بسته‌های مختلف کمک مالی، افزایش نیز دهد. تمام کشور‌ها برای ارتقای بنیان‌های امنیت ملی خود، هزینه‌های قابل توجهی را انجام می‌دهند وحتی اگر ازاین منظر نیزبنگریم، کمک ایران به حماس (به‌عنوان جبهه حق علیه باطل صهیونیست‌ها) در ابعاد مختلف تا حد زیادی توان بازدارندگی کشورمان رادربرابرصهیونیست‌ها تقویت کرده وافزایش داده و چالش‌های جدی را برای رژیم اشغالگر صهیونیستی به وجود آورده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها