استاندار قزوین گفت: به منظور رصد دقیق و حل مشکلات موجود، باید ارتباط بین اصناف و حاکمیت تقویت شود که در این زمینه اناق اصناف وظیفه جدی تری دارد.
استاندار قزوین گفت: به منظور رصد دقیق و حل مشکلات موجود، باید ارتباط بین اصناف و حاکمیت تقویت شود که در این زمینه اناق اصناف وظیفه جدی تری دارد.
کد خبر: ۱۴۴۳۵۰۱

مهرداد نوری-جام جم آنلاین قزوین: محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین در نشست هم اندیشی با روسای اتحادیه‌ها و اصناف استان قزوین گفت: فضای اقتصادی کشور ویژه است، اقتصاد کشور با برخی از مشکلات مزمن، ریشه دار و قدیمی مواجه است و پیشینه تورم یک سابقه ۶۰ ساله در کشور دارد و همواره آزار دهنده بوده است.

وی افزود: علاوه بر این، کشور و مردم ایران در یک فضایی قرار دارند که همواره مورد هجوم توطئه‌ها و دشمنی‌ها بوده اند و اتفاقا دشمنان در حوزه اقتصادی تمرکز ویژه‌ای کرده اند و همچنان هم در حال اجرای برنامه‌های مختلف هستند.

اعلایی با بیان اینکه طبیعی است که مشکلات اقتصادی بنا به دلایل مطرح شده به راحتی و در کوتاه مدت درمان نشود، ولی دولت تمام تلاش خود را برای ساماندهی این فضا انجام می‌دهد، گفت: براساس مطالعات انجام شده تصور بر این بود که سال ۱۴٠۱ و ۱۴٠۲ وضعیت انفجاری در تورم کشور به وجود بیاید و اقتصاد کشور تبدیل به اقتصاد ونزوئلایی شود، ولی امروز وضعیت خیلی بهتر از پیش بینی هاست و دولت به دنبال این است که این وضعیت را روز به روز بهتر کند.

استاندار قزوین با اشاره به چگونگی کاهش مشکلات اصناف اضافه کرد: یکی از عمده‌ترین روش‌هایی که باید در استان دنبال شود حداکثر کردن ارتباطات بین اصناف و نهاد حاکمیت است، این ارتباط باعث می‌شود تصمیمات دقیق تر، سریعتر و بهتر اتخاذ شود.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: اصناف مسئولیت سنگین ساماندهی کالا رسانی و خدمت دهی به مردم هرا بر عهده دارند و به همین دلیل اتاق اصناف باید ظهور و بروز جدی‌تر و بیشتری داشته باشد و ارتباطات با دستگاه‌های دولتی و حاکمیت بیشتر صورت گیرد.

وی افزود: فرآیند‌های مالیات در کشور در حال اصلاح است و برکات مالیات در زندگی مردم ویژه است و بسیاری از خدمات ارائه شده در کشور از محل ارزش افزوده مالیات است، به عنوان مثال کمربندی جدیدی که در قزوین افتتاح شد و باعث آسایش شهروندان و کمتر شدن ترافیک شده است از صرف درآمد‌های مالیاتی ساخته شده، بحث مالیات باید در یک فضای عادلانه و منطقی دنبال شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها