نمایشگاهCES ،نمایشگاه عرضه نو آوری‌ها در زمینه تکنولوژی است. این نمایشگاه در ژانویه هر سال شروع به کار می‌کند. محل کنونی این نمایشگاه در درهٔ لاس وگاس ایالت نوادا در آمریکا قرار دارد. این نمایشگاه بازدید برای عموم ندارد و فقط با مجوز می‌توان وارد آن شد.
کد خبر: ۱۴۴۰۷۴۸
نویسنده حمیدرضا خاتونی - سردبیر کلیک
 
نمایشگاه بین‌المللی سی‌ای‌اس انجمنی جهانی برای افرادی است که می‌خواهند در صنعت فناوری به پیشرفت و شکوفایی دست یابند و خود را به دنیا ومشتاقان فناوری معرفی کنند. این نمایشگاه هر ساله در لاس وگاس برگزار می‌شود که بیش از ۴۰سال به عنوان مکانی تأیید شده به مبتکران و فناوری‌های موفق خدمت می‌کند. این سکوی جهانی معرّف و پذیرای ابتکارات نسل‌های آینده در بازار خواهد بود.بیش از۳۵۰۰ شرکت‌کننده از این نمایشگاه میان‌کشوری به عنوان ویترین خود بهره می‌برند که از این میان می‌توان به تولیدکنندگان، طراحان، تامین‌کنندگان بخش سخت‌افزاری فناوری، سیستم انتقال فناوری اطلاعات و فراتر از آن به فراهمایی‌های ۲۵۰ جلسه‌ای همراه با ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده از ۱۴۰کشور مختلف جهان اشاره کرد.

۱-  جارو برقی رباتیک NARWAL Freo X Ultra
جارو برقی‌های رباتیک محصولات جدیدی نیستند و در چند سال گذشته مورد توجه زیادی قرار گرفته‌اند. اما این محصول، فقط یک جاروبرقی رباتیک ساده نیست و می‌تواند کف خانه را به‌خوبی تمیز کند. در بدنه‌ آن  سنسورهای پیشرفته جایگزین دوربین‌ها شده‌اند و از مواد شوینده هم بهره می‌برد.

۲- ربات خانگی سامسونگ Ballie
نسخه‌ به‌روز شده‌ ربات خانگی «بالی» (Ballie) با بهره‌گیری ازهوش مصنوعی می‌تواند دستورات خانه‌ی هوشمند را اجرا کند، تماس‌های تلفنی را پاسخ دهد و ظاهرا حتی از حیوان خانگی شما هم مراقبت کند. ربات تازه‌نفس سامسونگ در حالی با ظاهر جذاب‌تر بازگشته که یک پروژکتور با وضوح ۱۰۸۰p هم در آن تعبیه شده است. 

۳- مانیتور گیمینگ ۲۷ اینچی ال‌جی ۴۸۰Hz QHD 
درهر نمایشگاه CES، محصولات زیادی به عنوان اولین‌ها معرفی می‌شوند اما در این میان، ال‌جی واقعا موفق شده اولین مانیتور OLED با رزولوشن QHD و رفرش‌ریت شگفت‌انگیز ۴۸۰ هرتز را معرفی کند. زمان پاسخ‌دهی این مانیتور فقط ۰/۰۳ میلی‌ثانیه است و بنابراین عملا یک استاندارد جدید برای گیمرهای فوق‌حرفه‌ای محسوب می‌شود.  

۴- تکنولوژی TCL NXTPAPER
TCL در نمایشگاه CES ۲۰۲۴ از نسل سوم تکنولوژی NXTPAPER رونمایی کرد که می‌تواند برای نمایشگرهای معمولی، تجربه‌ استفاده از کاغذ را تا حدی شبیه‌سازی کند. برخلاف نسل‌های قبلی این تکنولوژی، حالا نمایشگرهای مبتنی بر نسل سوم NXTPAPER روشن‌تر هستند و می‌توانند دقت رنگی بهتری داشته باشند. 

۵- گجت هوش مصنوعی Rabbit R۱
طراحی جذاب و خاص این گجت در همان نگاه اول توجهات زیادی را جلب می‌کند. این محصول ۲۰۰دلاری با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند تا حد زیادی برای انجام برخی کارها، جایگزین گوشی هوشمند شود. به طورمشخص، می‌توانید انجام کارهای مختلفی رابه آن یادبدهید تا به جای این‌که این کارها را به طوردستی انجام دهید به صورت خودکارانجام شوند. 

۶- تلویزیون TCL QM۸۹۱G mini-LED
TCL از جمله شرکت‌های چینی است که به نوآوری علاقه زیادی دارد و از یک تلویزیون ۱۱۵ اینچی mini LED رونمایی کرده که حداکثر روشنایی آن به عدد شگفت‌انگیز ۵۰۰۰ نیت می‌رسد. این تلویزیون قادر است محتوای ۴k را با بهترین کیفیت نشان دهد و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتزی را عملی کند. حتی سیستم صوتی آن هم حرف زیادی برای گفتن دارد.

۷- لپ‌تاپ هیبریدی لنوو ThinkBook Plus Gen ۵
لپ‌تاپ هیبریدی ThinkBook Plus Gen ۵ لنوو دو سیستم عامل اندروید و ویندوز را با هم در یک دستگاه ارائه داده است. پس از جدا شدن از مانیتور دستگاه می‌توانید به عنوان یک دستگاه اندرویدی مستقل، یک مانیتور بی‌سیم برای پایه‌ لپ‌تاپ یا یک نمایشگر طراحی با قلم توسط برنامه‌ی Freestyle Lenovo استفاده کنید. در همین حال، فقط با وصل کردن یک صفحه نمایش خارجی، می‌توانید از بخش پایینی لپ‌تاپ به عنوان یک مینی کامپیوتر رومیزی استفاده کنید.  

۸- گجت سلامتی Withings BeamO
دستگاه سلامتی BeamO  یک محصول چندمنظوره محسوب می‌شود که می‌تواند در مدت زمان تنها یک دقیقه، دمای بدن شما را اندازه‌گیری، میزان اکسیژن خون را مشحص، وضعیت سلامت قلب و ریه را بررسی کند، تب، عفونت، فیبریلاسیون دهلیزی (ضربان نامنظم قلب) را به کاربر گزارش دهد و حتی نوار قلب بگیرد. این دستگاه کوچک،‌ انواع و اقسام لوازم پزشکی از جمله الکتروکاردیوگرام، اکسیمتر، گوشی پزشکی و دماسنج را درون خود دارد تا به این ترتیب به یکی از جذاب‌ترین گجت‌های سلامتی بازار تبدیل شود. دستگاه سلامتی BeamO با قیمت تقریبا ۲۵۰ دلار از خرداد ماه ۱۴۰۳ رسما وارد بازار می‌شود.

۹- کنسول دستی MSI Claw
MSI هم تصمیم گرفته با عرضه‌ این محصول، وارد بازار کنسول‌های دستی شود. Claw در قوی‌ترین کانفیگ از تراشه‌ جدید Core Ultra ۷ ۱۵۵H بهره می‌برد و با فناوری XeSS اینتل یکپارچه شده است که از الگوریتم‌های پیشرفته‌ هوش مصنوعی برای بالابردن نرخ فریم و تجربه‌ روان بازی استفاده می‌کند. این محصول ۱۶ گیگابایت رم و تا یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی دارد. کنسول دستی Claw از صفحه‌نمایش ۷ اینچی FHD از نوع LCD با فناوری IPS و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد. MSI قیمت کنسول بازی جدیدش را ۶۹۹ دلار اعلام کرده است که در بهترین کانفیگ با قیمت ۷۹۹ دلار به فروش می‌رسد.

۱۰- لپ‌تاپ ایسوس Zenbook Duo
ایسوس در نمایشگاه CES ۲۰۲۴ از نسل جدید لپ‌تاپ دو‌نمایشگره خود رونمایی کرد  اما برخلاف نسل‌های قبلی که در بخش فوقانی کیبورد یک نمایشگر کوچک داشتند، حالا این لپ‌تاپ ازدونمایشگر۱۴اینچی بهره می‌برد. هر دو نمایشگر مبتنی بر پنل OLED هستند و رزولوشن۲۸۸۰در۱۸۰۰و رفرش‌ریت ۱۲۰هرتز را ارائه می‌دهند.این لپ‌تاپ از نظر سخت‌افزاری هم حرف زیادی برای گفتن دارد و با قیمت پایه ۱۵۰۰دلار راهی بازارمی‌شود که با توجه به امکانات آن، قیمت بالایی محسوب نمی‌شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها