رئیس اداره راه و شهرسازی دشتستان گفت؛

تکمیل سامانه املاک و اسکان در گرو همکاری دیگر ارگان ها

با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار دشتستان و بانوان مدیر شهرستان برگزار شد؛

تجلیل از بانوان شاغل در ادارات به مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن

در این نشست خبری مشاور امور بانوان فرمانداری و روسای ادارات محیط‌زیست، بهداشت و درمان و میراث فرهنگی نیز حضور داشتند.
کد خبر: ۱۴۳۹۵۸۰

به گزارش خبرنگار جام جم-زهرا ماندنیان فرد-معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار دشتستان در نشست خبری شنبه های پاسخگویی به مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن گفت: در هفته جاری برنامه هایی به مناسبت هفته زن تدارک دیده شده است از جمله همایش آب،تقدیر از بانوان، نقش زنان در مصرف آب،جشنواره بومی محلی در بخش ارم و ازدواج آسان در آبپخش 

بارگاهی بیان کرد:در دستگاه های اجرایی دشتستان تعداد ۲۵ مدیر بانو است که ۱۱ نفر از آنان در مجموعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان مشغول می باشند و در سطح  شهر برازجان ۶ مدیر بانو نیز وجود دارد.

وی ادامه داد:شیرزنان ما در کنار مردان همواره نقش پررنگ و بارزی دارند و در دولت سیزدهم تعداد بانوان مدیر دستگاه‌های اجرایی شهرستان ما بیشتر شده است.

"صدیقه سعادتمند" مشاورامور بانوان فرمانداری دشتستان هفته بزرگداشت زن را تبریک گفت و افزود: برگزاری 15 برنامه شاخص هفته زن در دشتستان از جمله پیاده روی بانوان شاغل در جاده سلامت برازجان در روز دوشنبه ۱۸ دی ماه ساعت ۸ و تجلیل از بانوان خبرنگار شهر برازجان را خواهیم داشت.

"ماریا خویش دوست" رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان از اصحاب رسانه خواست جهت آموزش و اطلاع رسانی زنان خصوصا دختران در مدارس جهت پیشگیری از بعضی بیماری های شایع که ممکن است عواقب خطرناکی داشته باشند؛تلاش شود.

وی افزود:دختران نقش مادران آینده را دارند و سلامت آنان بسیار مهم است،در جامعه ای که به دختران کمتراز پسران از نظر تغذیه و بهداشت روحی و روانی و سواد بها می دهند قطعا نمی توانند در آینده فرزندان سالمی داشته باشند.

او تصریح کرد: در حوزه درمان شهرستان۷۰ درصد ازمدیران خانم می باشند و بالغ بر ۸۰ درصد پرستاران بانوان هستند.

وی در خصوص نقش زنان در حوزه سلامت بیان کرد:زنان به دلیل ویژگی فیزیولوژی که دارند نقش اساسی را در جامعه ایفا می‌کنند و در همه جوامع جهت فرهنگ سازی ابتدا از آموزش زنان شروع می کنند.

"طاهره موسوی" مدیر محيط زيست دشتستان در خصوص نقش بانوان در محیط زیست اظهار داشت: زنان با صرفه جویی در مواد و انرژی  و همچنین با تربیت کردن فرزندانی که الگوی مصرف را رعایت می کنند به محیط زیست کمک می کنند و امسال ۲۵ مورد پاکسازی طبیعت را داشتیم که اغلب داوطلبان خانم بوده اند.
وی در زمینه فعالیت های محیط زیست شهرستان گفت:چهارشنبه های محیط زیستی را داریم که در این روز درختکاری و پاکسازی انجام می گردد و همچنین آموزش در مدارس بخش‌های دشتستان که هفته ای ۲ جلسه برگزار می شود.
"سیده خدیجه حسینی" رئیس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی دشتستان عنوان کرد : ۸۶ اثرمنقول و غیرمنقول در میراث ملی ثبت شده است.
وی با بیان اینکه اداره میراث فرهنگی دشتستان توسط دو بانو مدیریت می‌شود افزود:با توجه به وجود زنان در عرصه میراث فرهنگی برای ۲۹۷ نفر کارت صنعت گری صادر شده است که ۲۷۰ نفر از آنان بانوان هستند و برگزاری نمایشگاه موقت و بازارچه صنایع‌دستی، اعطا تسهیلات مشاغل خانگی در حوزه صنایع‌دستی، برگزاری نمایشگاه با موضوع میراث فرهنگی برای اولین بار در استان، برگزاری نمایشگاه گلابتون برای اولین بار در جنوب کشور در استان بوشهر، کارگاه گوهر تراشی برای اولین بار در استان و برگزاری نمایشگاه گوهر تراشی ایام دهه فجر در اهرم ازجمله برنامه‌های میراث فرهنگی دشتستان است.
 
 
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها