در پی وقوع حادثه تروریستی کرمان آیین اختتامیه رسمی بیست و هشتمین جشنواره تئاتر مناطق کشور- خاوران به میزبانی مشهد مقدس در صبح امروز لغو شد ، اما با اعلام ستاد جشنواره و رای هیات داوران نمایش بی هوده به جشنواره فجر امسال راه یافت و دیگر نمایندگان استان نیز موفق به کسب جوایزی شدند.
کد خبر: ۱۴۳۹۲۷۲
نویسنده شبیر دائمی

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، دومین بخش از بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای کشور، با عنوان جشنواره منطقه‌ای خاوران، از 10 تا 13 دی، به میزبانی مشهد برگزار شد.

از استان گلستان نمایش های "بی هوده" به نویسندگی و کارگردانی یاسین رضوانی، "پینو"به نویسندگی و کارگردانی رها و "کیلومتر ۹۴۴"به نویسندگی ابوالقاسم مهدوی و کارگردانی محمدرضا مولودی از بخش صحنه ای و نمایش های "میم"به نویسندگی جلال حسنوند و کارگردانی مبینا کلبادی و "دخترک و مجسمه"به نویسندگی مهدی صالحیار و کارگردانی حسن رجب پور از بخش خیابانی به عنوان آثار برگزیده سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان گلستان در جشنواره منطقه ای خاوران حضور داشتند.

در پی حادثه تروریستی گذشته در گلزار شهدای کرمان و به شهادت رسیدن جمعی از هموطنان عزیزمان و اعلام عزای امروز، آیین اختتامیه رسمی بیست و هشتمین جشنواره تئاتر مناطق کشور- خاوران به میزبانی مشهد مقدس لغو شد و اما با اعلام ستاد جشنواره و رای هیات داوران در رویدادی غیررسمی برگزیدگان این دوره ظهر پنج شنبه معرفی شدند.

بخش خیابانی:

جایزه رتبه سوم به خاطر "طراحی فضا" و نیز "بازیگری" به مبینا کلبادی برای نمایش میم تعلق گرفت

 

بخش صحنه ای:

-رتبه اول بازیگری و کارگردانی و نیز رتبه دوم نویسندگی به یاسین رضوانی برای نمایش بی هوده رسید.

-رتبه اول بروشور برای نمایش پی نو به الهه بهبودی اعطا شد و از مجید شکری برای تهیه کنندگی و از رها شکری به خاطر خلاقیت در طرح و ایده برای نمایش تقدیر به عمل آمد.

-با رای داوران از مهسا آقایی برای بازیگری در نمایش کیلومتر 944 تقدیر شد.

همچنین نمایش منتخب معرفی شده به دبیرخانه فجر بی هوده به نویسندگی و کارگردانی یاسین رضوانی بود.

 

گفتنی است، الهام متین مدیرکل و رضا یازرلو معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به منظور تقدیر از درخشش گروه های گلستانی، در این مراسم غیر رسمی حضور یافتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها