پس از انجام معاینات حدود ۲۰ هزار دانش آموز اول و دوم ابتدایی در استان و شناسایی دندان‌های مبتلا به نقایص مینایی ، طرح درمان دندان‌های مبتلا به این نقص در استان آغاز شده است.
کد خبر: ۱۴۳۸۹۵۴

به گزارش جام جم آنلاین،معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در مراسم آغاز طرح درمان دندان‌های مبتلا به نقایص مینایی دندان در دانشکده دندانپزشکی اردبیل گفت: آملوژنزیس ایمپرفکتا یا همان نقص مینای دندان به یک دسته شرایط ژنتیکی اطلاق می‌شود که در آن‌ها لایه بیرونی دندان‌ها (مینای دندان‌ها) نمی‌تواند به درستی تشکیل شود.
محمد جعفرزاده افزود: افرادی که با این نقص مواجه هستند، دندان‌های کوچک، زرد یا قهوه‌ای رنگ دارند که مستعد آسیب دیدن یا شکسته شدن هستند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: پس از انجام معاینات حدود ۲۰ هزار دانش‌آموز اول و دوم ابتدایی در استان و شناسایی دندان‌های مبتلا به نقایص مینایی دندان یا MIH، مراسم درمان این دانش آموزان با حضور معاون بهداشت دانشگاه، معاون تربیت‌بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان و رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه برگزار شد.
جعفرزاده تصریح کرد: در مراسم آغازین این طرح، حدود ۳۵۰ دانش‌آموز که خدمات پیشگیری، مراقبت، درمان و پیگیری اقدامات انجام شده را دارند در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه مورد درمان قرار گرفتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها