پایگاه خبری آکسیوس مدعی شد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) برای پایان جنگ و آزادی اُسرای صهیونیست پیشنهاد جدیدی مطرح کرده، اما رژیم صهیونیستی خواستار «پیشنهاد قابل‌قبول‌تری» شده است.
کد خبر: ۱۴۳۸۸۸۱

به گزارش جام جم آنلاین، پایگاه خبری آکسیوس به نقل از منابع مطلع مدعی شد که اسراییل توافق پیشنهادی جدید مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) که بخشی از آن شامل آزادی اسرای صهیونیست می‌شود را رد کرده است.

به گفته این منابع، حماس از طریق میانجی‌های قطری و مصری به اسراییل پیشنهاد توافق جدیدی داده است که شامل آزادی اسرای صهیونیست نزد حماس در سه مرحله می‌شود.

به ادعای آکسیوس، هر مرحله شامل وقفه‌ای بیش از یک ماهه در جنگ در ازای آزادی اسرای صهیونیست است. با این حال، نمایندگان حماس این شرط را مطرح کرده‌اند که در مرحله نخست اجرای این توافق، اسراییل در ازای آزادی ۴۰ اسیر، شروع به خارج کردن نیروهایش از نوار غزه کند.

به نوشته این پایگاه خبری آمریکایی، اجرای مرحله سوم این توافق که با هدف آزادی اسرای جنگی پیش‌بینی شده است، به معنای پایان جنگ خواهد بود. با این حال، اسراییل با این پیشنهاد مخالفت کرده است.

البته حماس همواره تاکید کرده است که تل‌آویو باید پیش از تصمیم مقاومت اسلامی برای ورود به مذکرات بر سر توافق جدید آزادی اسرا، به جنگ پایان دهد.

آکسیوس یادآور شده است که نمایندگان حماس پیش‌تر تاکید کرده‌اند که آن‌ها در صورت پایان جنگ و خشونت در غزه، آماده مذاکره برای توافق جدید هستند. یکی از مقامات اسراییل که نخواست نامش فاش شود به آکسیوس گفته است که مقامات کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، «از میانجی‌ها خواسته‌اند تا تلاش کرده و پیشنهادی قابل‌قبول‌تر مطرح کنند.»

به‌دنبال عملیات «طوفان الاقصی» حماس علیه رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر)، اشغالگران در اقدامی تلافی‌جویانه و وحشیانه نوار غزه را هدف حملات بی‌‍وقفه قرار داده‌اند به طوری که در پی این حملات تاکنون بیش از ۲۱ هزار و ۶۰۰ فلسطینی که عمدتا زنان و کودکان هستند، به شهادت رسیده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها