در کنگره علمی فرهنگی سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس مطرح شد

شهید سلیمانی؛ سمبل تمدن اسلامی

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به اینکه سردار سلیمانی نماینده و سمبل تمدن اسلامی بودند، تاکید کرد: شهید سلیمانی یکی از افراد ممتاز تربیت شده در مکتب امام خمینی (ره) بود.
کد خبر: ۱۴۳۸۶۳۳

‌به گزارش جام جم آنلاین، بعد از ظهر امروز یکشنبه کنگره علمی فرهنگی سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس در سالن جلسات پژوهشگاه فرهنگ و هنر برگزار شد.

این مراسم با پخش تصاویری زنده از مزار سردار سلیمانی آغاز شد و با سخنرانی مدعوین ادامه پیدا کرد. در این مراسم حسن مسلمی نایینی، رئیس جهاد دانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی از نهاد‌های انقلابی است که نهالی کوچک بود و اکنون به درختی قدرتمند تبدیل شده است که یکی از شاخه‌های آن کاظمی آشتیانی است.

 وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف افراد تحصیل کرده این است که به تبیین ویژگی‌های تمدن اسلامی بپردازند، یادآور شد: اگر افرادی مانند سردار سلیمانی را تربیت کنیم، تمدن نوین اسلامی محقق می‌شود.

در ادامه این مراسم پرچم فلسطین به عنوان نماد دفاع از مردم غره از سوی ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران به حجت‌الاسلام خداداده، رئیس ستاد عالی کانون‌های مساجد و مسلمی نایینی، رئیس جهاددانشگاهی اهدا شد.
شهید سلیمانی؛ سمبل تمدن اسلامی
‌نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران نیز با اشاره به اینکه شهید سلیمانی یکی از افراد ممتاز تربیت شده در مکتب امام خمینی (ره) بود، عنوان کرد: این شهید یکی از افراد ممتاز در مقاومت و فعالیت برون‌مرزی ایران بود.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی آگاهی عظیم و اخلاص زیادی داشتند و با جنبش‌های مقاومت در عراق، لبنان، فلسطین و ... همکاری داشتند.

‌ابوشریف با بیان اینکه جنبش‌های مقاومت اسلامی فقط در زمینه نظامی فعالیت ندارند و در حوزه‌های مختلف فعال هستند، بیان کرد: ما به عنوان مسلمان وظیفه داریم دین خدا را اقامه کنیم و کاری کنیم امت اسلامی متحد شود و تمام توانمندی و قدرتمان را علیه دشمن جمع کنیم.

‌نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین افزود: این دوره، دوره حساس و دشواری است و دشمنان ما زیاد و قدرتمند هستند. غربی‌ها در دو قرن گذشته توانمندی زیادی به دست آورده‌اند، قدرتشان را علیه امت اسلامی جمع کرده‌اند و با این قدرت رژیم صهیونیستی را در منطقه ایجاد کردند که جهاد در این راه، نیازمند اخلاص و مقاومت است.

ابوشریف افزود: آمریکا به عنوان نوک پیکان دشمنی با امت اسلامی در سال، ۸۰۰ میلیارد دلار بودجه دفاعی دارد که ۱۶ برابر کل بودجه ایران است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا تمام قدرت خود را علیه امت اسلامی به کار گرفته است، توضیح داد:، اما برخلاف تمام اقدامات شکست خورده است. آمریکا علی رغم جنگی که در عراق به راه انداخت نتوانست طرح خاورمیانه جدید را محقق کند.

‌نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین ادامه داد: آمریکا به افغانستان نیز حمله کرد، اما با مقاومت امت اسلامی با شکست مواجه شد. در این مسیر نقش سردار سلیمانی بزرگ بود. ایشان دو ویژگی آگاهی و اخلاص را داشتند و تلاش کردند امت را دور هم جمع کرده و با دشمنان مقابله کنند و بر اساس مکتب امام ترسیم کردند که غرب دشمن ما در خارج و اسرائیل دشمن منطقه‌ای ما است.

‌ابوشریف یادآور شد: سردار سلیمانی همیشه تلاش کردند به مسلمانان بفهمانند همه در برابر آمریکا به عنوان دشمن جهانی و اسرائیل به عنوان دشمن منطقه‌ای باید با هم متحد شویم.
 
به گفته وی مساله فلسطین اولویت سردار سلیمانی در همه سطوح بوده است.
 
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به اینکه سردار سلیمانی نماینده و سمبل تمدن اسلامی بودند، گفت: باید ویژگی‌های تمدن اسلامی را بشناسیم که بر وحدانیت و وحدت و ارزش‌های انسانی مبتنی است.

حجت‌الاسلام کمال‌الدین خداداده، رئیس ستاد عالی کانون‌های مساجد نیز در این مراسم بر جایگاه مساجد در تربیت مسلمانان مقاوم تاکید کرد و گفت: به غیر از ایمان و تربیت مسجدی چه چیزی توانسته مردم فلسطین و غزه را حفظ کند؟

شهید سلمیانی؛ سمبل تمدن اسلامی

وی افزود: تلاش دشمن بر این بوده که فرصت‌های ما را به تهدید تبدیل کند. سال ۹۶ سردار سلیمانی برای منتخبی از ائمه جماعات سخنرانی داشتند. در آن زمان شهید حججی به تازگی شهید شده بود. در آن مراسم سردار به عکس شهید حججی اشاره کرد و گفت در این تصویر هم قاتل و هم مقتول هر دو محصول تربیت مسجدی هستند یکی مسجدی که بر مبنای تقوا بنا شده و دیگری مسجد ضرار که اگر مسجد بر اساس تقوا بنا شود، اشک‌ها و ضجه‌های مادرانی که فرزندشان را از دست دادند به شکر تبدیل می‌شود.

رئیس ستاد عالی کانون‌های مساجد یادآور شد: مطمئناً خدای تبارک و تعالی آنچنان بر قلب‌های مؤمنان حکمرانی می‌کند که بتوانند در مقابل سختی‌های بزرگ بایستند و در برابر تمام دنیا صبرشان را به رخ بکشند. اگر کار انسان‌سازی و تربیت را در مساجد جدی بگیریم، نتیجه آن ایستادن در برابر دشمن است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها