اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ‌ سفیر ایران در ترکمنستان با اشاره به موقعیت‌های ویژه و ظرفیت‌هایی که به‌ تازگی در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ایجاد شده است اعلام کرد: راه‌اندازی و توسعه بخش‌ پذیرش بیماران خارجی، خراسان شمالی را به ظرفیتی جدید برای توسعه گردشگری سلامت تبدیل کرده است.
کد خبر: ۱۴۳۵۲۳۹
نویسنده اسدالله ابراهیمی

مجتبی روزبهانی در دیدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی که در عشق‌آباد انجام شد، با اشاره به ظرفیت‌های خراسان شمالی در حوزه سلامت، بیان کرد: خراسان شمالی با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی، با هم‌افزایی سایر دستگاه‌ها و کمک سفارت و دفتر نمایندگی امور خارجه می‌تواند به کریدوری برای صادرات تجهیزات پزشکی به ترکمنستان تبدیل شود.

وی یادآوری کرد: بسترهای ایجادشده در حوزه جذب بیماران خارجی و توسعه گردشگری سلامت در خراسان شمالی چشمگیر و قابل تحسین است و می‌توان با معرفی بهتر این ظرفیت‌ها، به بهره‌وری بهینه در این حوزه دست یافت.

روزبهانی ادامه داد: ظرفیت‌های بهداشتی، درمانی و دارویی ایران در منطقه بی‌رقیب است و این تجهیزات از نظر فناوری با تجهیزات به‌روز و پیشرفته دنیا مانند آلمان برابری می‌کند و خراسان شمالی می‌تواند از طریق کشورهای منطقه، حوزه فعالیت‌های بین‌المللی را تقویت کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در این دیدار برنامه‌های این دانشگاه برای دست یافتن به توسعه پایدار را بیان و اظهار کرد: توسعه دیپلماسی علمی و گسترش همکاری با همسایگان در اولویت برنامه‌هاست و اقدامات موثری در این حوزه انجام شده است.

دکتر جواد شاهین‌فر با بیان اینکه برنامه‌های این دانشگاه با سه محور هوشمندسازی، مجازی‌سازی و بین‌المللی‌سازی و با فراهم کردن زیرساخت‌ها به سرعت در حال پیشرفت است، گفت: طرح هوشمندی‌سازی در برخی بیمارستان‌های استان با هدف تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به بیماران پیاده‌سازی شده است.

وی گردشگری سلامت این استان را از ظرفیت‌های خوب و ویژه خراسان شمالی دانست و بیان کرد: همزمان با وجود ظرفیت‌های طبیعی در استان، بسترهای بیمارستانی و خدمات درمانی با راه‌اندازی بخش‌های آی‌پی‌دی و بین‌الملل در تعدادی از بیمارستان‌های استان برای پذیرفتن بیماران خارجی آماده و فراهم شده است.

در این دیدار مقرر شد، سفیر ایران در ترکمنستان در برنامه‌ای به خراسان شمالی سفر کند و از ظرفیت‌های حوزه سلامت استان در راستای توسعه فعالیت‌های مشترک با کشور ترکمنستان دیدن کند. / خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها