همایش مددکاری اجتماعی و میانجی‌گری 
به مناسبت ولادت حضرت علی (ع) و روز ملی مددکار اجتماعی برگزار می‌شود

همایش مددکاری اجتماعی و میانجی‌گری 

کمیسر اخلاق فدراسیون جهانی مددکاران اجتماعی در گفتگو با جام جم‌آنلاین خبر داد

انتخاب شعار سال ۲۰۲۴ فدراسیون بین المللی مددکاری اجتماعی

‌کمیسر اخلاق فدراسیون جهانی مددکاران اجتماعی با اشاره به اینکه هر ساله فدراسیون‌ در راستای اهداف برنامه‌های ۱۰ ساله خود شعاری را انتخاب می‌کند، گفت: برای سال ۲۰۲۴ این شعار با عنوان «آینده مشترک همراه با تغییرات بنیادین» انتخاب شده است.
‌کمیسر اخلاق فدراسیون جهانی مددکاران اجتماعی با اشاره به اینکه هر ساله فدراسیون‌ در راستای اهداف برنامه‌های ۱۰ ساله خود شعاری را انتخاب می‌کند، گفت: برای سال ۲۰۲۴ این شعار با عنوان «آینده مشترک همراه با تغییرات بنیادین» انتخاب شده است.
کد خبر: ۱۴۲۹۵۲۱

به گزارش جام جم آنلاین، سید حسن موسوی چلک درباره دلایل انتخاب این شعار افزود: در واقع انتخاب این شعار، واکنشی برای نشان دادن مخالفت مددکاران اجتماعی با دنیای پر از بحران امروز در جامعه جهانی است.

‌وی ادامه داد: از ‌جنگ ‌ و تخریب محیط زیست گرفته تا فقر و اختلافات چشمگیر سیاسی برخی از این بحران‌ها هستند. این در حالی است که ما مددکاران اجتماعی باور داریم که زندگی در صلح و آرامش همه مردم در تمام نقاط دنیا با فطرت انسانی نزدیکی بیشتری دارد.

‌کمیسر اخلاق فدراسیون جهانی مددکاران اجتماعی عنوان کرد: شعار سال ۲۰۲۴ فدراسیون بین المللی مددکاری اجتماعی ‌ترویج  دهنده صلح و همبستگی است و  علاوه بر این‌ تلاشی برای بازگشت به مفاهیم بومی اصیل انسانی در مددکاری اجتماعی نیز هست.

موسوی چلک توضیح داد: سیاست فدراسیون در یک دهه اخیر، همواره پشتیبانی از ساخته‌های مردم سراسر جهان و نه صرفا برداشتی امریکایی- اروپایی از حرفه مددکاری اجتماعی بوده است. این سیاست در متون نوین علوم انسانی با ‌استعمار زدایی‌ شناخته و بیان می شود.

‌کمیسر اخلاق فدراسیون جهانی مددکاران اجتماعی یادآور شد: انتخاب دو رئیس قبلی فدراسیون از کشورهای آرژانتین (رئیس پیشین) و زامبیا (رئیس فعلی) نیز با همین رویکرد صورت گرفت.

وی درباره شعار ‌سال ۲۰۲۴ نیز توضیح داد: ‌آینده مشترک همراه با تغییرات بنیادین است. ویویر یک کلمه اسپانیولی به معنای «زندگی کردن» است و بوئن ویویر به معنای «زندگی طولانی و خوب» یا «زیست با کیفیت خوب» است.

به گفته موسوی چلک این شعار بومی، نوعی مسیر زندگی و شکلی از توسعه را تبلیغ می کند که طی آن موضوعات اجتماعی، فرهنگی، محیطی و اقتصادی را باهم در کنار هم و به گونه متعادل دیده شوند.

‌کمیسر اخلاق فدراسیون جهانی مددکاران اجتماعی بیان کرد: این شعار در راستای برنامه 10ساله مددکاری اجتماعی و توسعه اجتماعی (۲۰۲۰-۲۰۳۰) است که با هدف «تلاش مشترک برای ایجاد تحولات اجتماعی فراگیر» با تأکید بر نقش مددکاران اجتماعی در ترویج رویکردهای ابتکاری و جامعه محور و بهره گیری از ظرفیت های بومی تدوین شده بود.

وی ادامه داد: شعار سال جدید بر خلاف سنوات گذشته با لگوی هر سه سازمان مرجع مددکاری اجتماعی (فدراسیون، انجمن آموزشگاه‌های مددکاری اجتماعی و شورای رفاه اجتماعی) منتشر شده است و آنگونه که در بیانیه مشترک این سه سازمان آمده است، انتخاب این شعار، واکنشی برای نشان دادن مخالفت مددکاران اجتماعی با دنیای پر از بحران امروز است.‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها