برداشت بی‌رویه از منابع آب زیرزمینی باعث شده استان سردسیر و پرآب همدان اکنون با کمبود و چالش‌ های شدید آبی مواجه باشد

خشکی به یخبندان همدان رسید

مدیر منابع آب شهرستان بهار گفت: با انسداد ۴۹ حلقه چاه غیر مجاز در سال‌جاری، بیش از۸۲۰ هزار متر مکعب در مصرف آب زیرزمینی صرفه‌جویی شده است.
کد خبر: ۱۴۲۸۳۵۱

به گزارش جام جم آنلاین همدان، محمدرضا شکوهی اظهارکرد: از ابتدایی سال جاری تا کنون ۴۹ حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان بهار مسدود شده ، که بیش از ۸۲۷ هزار متر مکعب در مصرف آب زیرزمینی صرفه جویی شده است.

وی با بیان اینکه عمق انسداد چاهای غیر مجاز مسدود شده در سال جاری ۷۴۰ متر است، افزود: از ابتدای برنامه انسداد چاه‌های غیر مجاز در پروژه تعادل بخشی ۶۷۱ حلقه چاه غیر مجاز مسدود شده که با انسداد این تعداد چاه بیش از ۱۶ میلیون ۳۰۰ هزار متر مکعب در مصرف آب زیرزمینی در این شهرستان صرفه جویی شده است.

شکوهی تاکید کرد: برنامه اصلاح و تعدیل چاه‌های مجاز شهرستان در حال اجراست و در سال جاری ۸۴ حلقه از چاه های مجاز این شهرستان نیز اصلاح و تعدیل شده است.

وی از نصب ۸۱ دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه های مجاز شهرستان در سال جاری یاد کرد و افزود : تاکنون ۷۴۰ حلقه چاه مجاز در این شهرستان به کنتور هوشمند مجهز شده است و این عدد تا پایان سال طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده به تعداد ۱۹۳ خواهد رسید.

وی با اشاره به لایروبی حریم و بستر رودخانه قوری چای به میزان ۳۰۰۰ متر، خاطرنشان کرد: این پروژه با اعتباری افزون‌بر ۶۰۰ میلیون تومان انجام شده است.

شکوهی افزود: با تلاش های شبانه روزی نیروهای گشت و بازرسی در این شهرستان از حفر ۸ حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان جلوگیری شده و تعداد ۶ مورد از انواع دستگاه و ادوات حفاری غیر مجاز توقیف و روانه پارکینگ شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها