قطعنامه «آتش‌بس انسان دوستانه» در غزه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تصویب رسید.
کد خبر: ۱۴۲۷۸۳۲

به گزارش جام جم آنلاین، قطعنامه پیشنهادی اردن درباره «آتش‌بس انساندوستانه» در غزه با ۱۲۰ رای موافق در مقابل ۱۴ رای مخالف، در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تصویب رسید.

مجمع عمومی سازمان ملل بنا به درخواست کشورهای عضو، عصر امروز جمعه نشست فوق العاده خود را پیرامون جنگ فعلی در غزه آغاز کرد.

اسامه عبدالخالق، نماینده دائم مصر در سازمان ملل در ابتدای این جلسه گفت: تلاش سازمان ملل برای برقراری آتش بس به هیچ وجه جانبداری از طرفی نیست. این وظیفه اعضای سازمان ملل در قبال بی گناهان است.

وی تصریح کرد: سیاست‌های محاصره و محرومیت از نیازهای اولیه، به‌ویژه آب، جایی در قرن بیست و یکم ندارد، زیرا قرون وسطی را تداعی می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
رفیعی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
۱
۰
خدایا به حق خون پاک کودکان غزه همین امشب با یک زلزله تمام غاصبان فلسطین عزیز را را به قعر جهنم بفرست آمین یا ربالعالمین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
۰
۰
غیر آمریکا و اسرائیل بقیه تقریبا کشورهای کوچک و بسیار ضعیف و کم جمعیت مثل جزایر مارشال هستند که به قطعنامه ضد اسرائیلی را منفی داده اند که احتمالا آمریکا با تهدید یا پرداخت یک وام به آنها توانسته رای آنها را بخرد.
اوج آبروریزی وقتی است که حتی فرانسه و انگلیس و آلمان هم جرات نکردند رای منفی بدهند و فقط در حمایت اسرائیل حرف زده اند و در عمل به قطعنامه رای ممتنع داده اند. اسرائیل و آمریکا تنهاتر و منزوی تر از همیشه شده اند

نیازمندی ها