با اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب‌های زیر زمینی، بخش زیادی از چاه‌های غیرمجاز در شهرستان اشتهارد شناسایی و مسدود شده است.
با اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب‌های زیر زمینی، بخش زیادی از چاه‌های غیرمجاز در شهرستان اشتهارد شناسایی و مسدود شده است.
کد خبر: ۱۴۲۳۷۷۴

به گزارش جام جم البرز و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ مدیر منابع آب شهرستان اشتهارد گفت: با آغاز اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی از سال ۱۳۹۹ گروه‌های گشت و بازرسی و مدیریت آب شهرستان اشتهارد توانسته اند ۱۶۷ حلقه چاه غیر مجاز را شناسایی و مسدود کنند، در سال ۱۴۰۰ این آمار به ۱۷۹ حلقه رسید و در سال ۱۴۰۱ آمار چاه‌های غیرمجاز کاهش یافته و ۳۱ حلقه مسدود شد، همچنین امسال تاکنون ۳۰ حلقه چاه مسدود شده است.

‌غلامرضا احمدی افزود: یکی از برنامه‌های اصلی ما این است که طرح احیاء و تعادل بخشی را به جایی برسانیم که تمام چاه‌های غیر مجاز این شهرستان مسدود شوند. به طوری که پیش‌بینی می‌شود جشن شهرستان بدون چاه غیر مجاز را تا پایان امسال در سطح این شهرستان و محدوده مطالعاتی دشت اشتهارد داشته باشیم.

احمدی تصریح کرد: برای طرح احیاء و تعادل بخشی نصب کنتور هوشمند هم که یکی از اولویت‌های وزارت نیرو بوده است، در دشت اشتهارد از سال ۹۹ اجرا شده است و ۳۵ چاه کشاورزی مجهز به کنتور هوشمند شده‌اند. این در حالی است  که در سال ۱۴۰۰ این تعداد ۴۲ حلقه و در سال گذشته هفت حلقه و در سال جاری پنج حلقه چاه به کنتور هوشمند مجهز شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها