گفت‌وگو با علیرضا استکی، سرمربی تیم‌ملی بزرگسالان

رونمایی بوکس از چهره‌های جدید

دانیال شه‌بخش، ملی‌پوش تیم بوکس ایران

کسب مدال در بازی‌های آسیایی دور از دسترس نیست

دانیال شه‌بخش ملی‌پوش وزن ۵۷ کیلوگرم بوکس ایران امروز در ۲۳ سالگی عنوان‌های قهرمانی متعددی در آسیا و جهان به‌دست آورده که او را در جمع تاریخ‌سازان این رشته ورزشی در ایران قرار داده است.
کد خبر: ۱۴۲۱۵۶۲

با توجه به نزدیک شدن به بازی‌های آسیایی هانگژو چین، شه‌بخش‌ این روزها با تمرینات سخت و فشرده قصد دارد ‌ به آمادگی لازم برسد و این بار می‌خواهد با کسب خوشرنگ‌ترین مدال بازی‌های آسیایی چین برای بوکس ایران خاطره‌سازی کند. 

ملی‌پوش تیم‌ملی بوکس ایران در گفتگو با جام‌جم در مورد این روزهای خودش و همچنین تیم ملی صحبت کرد که در ادامه می‌خوانیم.

اهمیت بازی‌های آسیایی

رقابت‌های بوکس بازی‌های آسیایی در چین خیلی برای بوکس ایران حائز اهمیت است زیرا حکم کسب سهمیه المپیک‌ ۲۰۲۴ فرانسه را برای‌ ما دارد و لذا این امر حساسیت‌ها را برای ما چندبرابر خواهد کرد و هدف کاروان ما کسب مدال در بازی‌های آسیایی و سهمیه المپیک فرانسه است و یقین بدانید که ما در رقابت‌های آسیایی هم مدال کسب می‌کنیم و هم سهمیه المپیک‌. 

تمرینات سخت

در حال حاضر زیرنظر آقای نهرودی، سرمربی تیم‌ملی و آقایان نهتانی و همایون امیری، مربیان تیم‌ملی بوکس تمرینات سخت و فشرده‌ای را‌ برای آمادگی هرچه بیشتر برای حضور در رقابت‌های آسیایی چین انجام می‌دهم‌. تلاش کاروان اعزامی به بازی‌های آسیایی این است که آن تمرینات و کارهایی را که در اردوهای‌ مشترک بین‌المللی داشتیم،‌ دوباره مرور کنیم و به آمادگی کامل‌تری‌ برسیم‌. 

حریفان سخت در آسیا

در رقابت‌های بوکس بازی‌های آسیایی حریفان سختی را پیش‌رو دارم‌، در وزن خودم ( ۵۷ کیلوگرم) قهرمانان بزرگی هستند و تلاش من این است که با شکست این قهرمانان نامی و بزرگ‌، مدال بگیرم و برای ایران افتخار‌آفرینی کنم. در حال حاضر قهرمانان دنیا بیشترشان از کشورهای آسیایی هستند و بیشتر سکوی اول بوکس جهان متعلق به بوکسورهای آسیایی است و البته بچه‌های ماهم ‌خوب هستند و قادرند سهمیه المپیک را کسب کنند. 

تمرکز روی کسب‌ مدال المپیک 

بوکس کشورمان تاکنون در المپیک مدالی کسب نکرده است و بایستی تمرکز فدراسیون بوکس کشورمان روی کسب مدال المپیک باشد چرا که تاکنون ما در رقابت‌های آسیایی، قهرمانی جهان و سایر رقابت‌ها کسب مدال داشتیم و تنها مدالی که می‌تواند کلکسیون بوکس ایران را کامل کند مدال بوکس المپیک است. 

بی‌توجهی مسئولان

من در رقابت‌های جهانی بوکس یک افتخار تاریخی را برای بوکس کشورمان ثبت و مدال تاریخی را کسب کردم اما متاسفانه از سوی وزارت ورزش و جوانان هیچ‌گونه تجلیل و قدردانی از من صورت نگرفت و از این بابت تاسف می‌خورم .

استعداد سیستان و بلوچستان در بوکس

استان سیستان و بلوچستان حالا دیگر آن استان چهار سال پیش در عرصه ورزش‌ نیست ‌و توانسته کارهای تاریخی را انجام دهد و مطمئنا بایستی بیشتر مورد توجه مسئولان کشور قرار گیرد. بنابراین می‌طلبد که مسئولان استان و هم مسئولان کشور پای کار بیابند و از هیات بوکس استان حمایت و پشتیبانی کنند زیرا در سیستان و بلوچستان جوانان مستعد زیادی را در رشته بوکس داریم که اشتیاق فراوانی دارند که بتوانند در جای جای دنیا با شرکت در رقابت‌ها، افتخارآفرینی کنند و مطمئنم که این اتفاق بزودی خواهد افتاد‌. 

newsQrCode

نیازمندی ها