این روزها تل‌آویو و حیفا بار دیگر به کانون منازعه در سرزمین‌های اشغالی تبدیل شده است. تقابل میان ساکنان سرزمین‌های اشغالی بر سر اصلاحات قضایی نتانیاهو به نقطه اوج خود رسیده است. این منازعه پایدار، برگرفته از عمق اختلافات و بحران‌های حاکم در میان غاصبان فلسطین محسوب می‌شود.
این روزها تل‌آویو و حیفا بار دیگر به کانون منازعه در سرزمین‌های اشغالی تبدیل شده است. تقابل میان ساکنان سرزمین‌های اشغالی بر سر اصلاحات قضایی نتانیاهو به نقطه اوج خود رسیده است. این منازعه پایدار، برگرفته از عمق اختلافات و بحران‌های حاکم در میان غاصبان فلسطین محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۴۱۶۵۹۸
نویسنده فادی اسماعیل بودیه | سردبیر نشریه المرایا - بیروت
از سوی دیگر، شرایط جاری در منطقه نه‌تنها به سود صهیونیست‌ها نیست، بلکه عملیات اخیر اشغالگران در اردوگاه جنین به نقطه آسیب آنها در زمان حال و آینده تبدیل شده است. بی‌دلیل نیست که بسیاری از استراتژیست‌ها و صاحبنظران مسائل امنیتی، سیاسی و منطقه‌ای در اراضی اشغالی نسبت به اضمحلال این رژیم و شرایط سختی که در آن قرار گرفته به گونه‌ای بی‌سابقه ابراز  نگرانی می‌کنند. 
شکاف‌های رخ‌داده در ارتش رژیم صهیونیستی از یک سو و بیانیه‌نگاری‌هایی که از سوی پزشکان و نظامیان ساکن اراضی صورت می‌گیرد، جملگی ناظر به همین مساله است. اگرچه مخالفان مقاومت تصور می‌کردند که «زمان» به عاملی تعیین‌کننده جهت تضعیف جریان مقاومت به شمار می‌آید. آنها تلاش داشتند در عرصه میدانی و نظامی رزمندگان مقاومت را تضعیف کرده و در عرصه فرهنگی نیز گفتمان مقاومت را هدف قرار دهند، اما امروز اتفاقات دیگری در منطقه و نظام بین‌الملل رخ می‌دهد. با مقاومت ترکیبی، جبهه حق در حال ثمردهی آشکار و محسوسی است. بدون شک استیصالی که امروز صهیونیست‌ها در داخل اراضی اشغالی و منطقه و جهان شاهد آن هستند، محصول همین مقاومت ترکیبی است.
در این مقاومت ترکیبی، جریان‌های آزادیخواه و طرفدار آرمان‌های فلسطین و آزادی قدس شریف، در همه ابعاد توانسته‌اند دشمن صهیونیستی و حامیان آن را مهار کنند؛ از جنگ نظامی گرفته تا جنگ امنیتی و از جنگ اقتصادی تا جنگ فرهنگی -گفتمانی. این واقعیتی است که حتی برخی منابع و رسانه‌های صهیونیستی نیز نتوانسته‌اند چشمان خود را روی آن ببندند.
آنچه در عالم واقعیت می‌گذرد، مشخص است! مقامات غربی و صهیونیستی نسبت به تثبیت مولفه‌های جبهه مقاومت شدیدا نگران هستند. آنها اکنون شاهد وقایعی هستند که تصور وقوع پی ‌در پی آنها (و استیصال ناشی از آن به ضرر اهداف منطقه‌ای تل‌آویو) را هرگز تصور نمی‌کردند. شکست ترکیبی صهیونیست‌ها عمق و دامنه وسیعی دارد و قطعا محدود به شرایط کنونی نیز نخواهد ماند. بخشی از نگرانی‌هایی که در اراضی اشغالی ابراز می‌شود، معطوف به آینده است. 
امروز کمتر کسی در اراضی اشغالی پیدا می‌شود که در آینده‌نگاری خود نسبت به وضعیت داخلی، منطقه‌ای و امنیتی اراضی اشغالی از ثبات و آرامش در این رژیم و سرزمین‌های اشغال‌شده توسط آن سخنی به میان بیاورد. در این معادله، بودن یا نبودن نتانیاهو یا هر سیاستمدار دیگر صهیونیست اهمیتی ندارد! مهم، استیصال و درماندگی مفرطی است که جبهه مقاومت در قالب عملیات و مقاومت ترکیبی خود به دشمن قسم‌خورده ملت‌های منطقه یعنی رژیم اشغالگر قدس تحمیل کرده است. اکنون صهیونیست‌ها بیش از هر زمان دیگری متوجه «مهارناپذیربودن قدرت مقاومت» شده‌اند! حقیقتی که روز به روز مصادیق بیشتری پیدا می‌کند. 
 
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها