مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر خبرداد؛

باز نشستگی مددجویان با سابقه 10 ساله بیمه تامین اجتماعی

با پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی مددجویان از طرف کمیته امداد به سازمان تأمین اجتماعی ،457 مددجوی مشمول، پس از 10 سال سنوات بیمه پردازی ، مشمول مزایای بازنشستگی ، فوت یا ازکارفتادگی شدند
کد خبر: ۱۴۰۹۰۹۸

به گزارش جام جم آنلاین بوشهر و به نقل از سایت خبری کمیته امداد، محمد رضا میری، مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با بیان اینکه این نهاد در راستای توانمند سازی خانوارهای مددجویی، نگاه ویژه ای به تأمین آسایش، شرایط آتی و نیز پایداری درآمد آنها دارد، اظهار داشت: در این راستا با پرداخت حق بیمه مددجویان واجد شرایط به سازمان تأمین اجتماعی، بیمه شدگان می‌توانند از تمامی مزایای بیمه‌های اجتماعی نظیر بازنشستگی، فوت و یا از کار افتادگی بهره مند شوند.

وی در ادامه بیان داشت: پرداخت حق بیمه بازنشستگی جهت دو گروه از مددجویان شامل گروه زنان سرپرست خانوار شهری بین 45 تا 50 سال و مجریان طرح های اشتغال فعال که سرپرست خانواده و مستمری بگیر این نهاد باشند صورت می پذیرد.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر خاطر نشان کرد: پرداخت حق بیمه از ناحیه کمیته امداد به سازمان تأمین اجتماعی تا زمان مددجو بودن و نیز فرارسیدن سن بازنشستگی فرد مشمول (زنان 55 سال و مردان 60 سال)به مدت حداکثر 10 سال ادامه می یابد و پس از آن از تحت پوشش خارج می شوند چرا که دیگر خودشان حقوق بگیر تامین اجتماعی هستند.

میری بیان داشت: بر همین اساس در سال گذشته 457 نفر پس از ۱۰ سال سابقه بیمه با رعایت شرایط سنی، بازنشسته و از مستمری بازنشستگی بهره‌مند‌ شدند.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: بابت حق بیمه های اجتماعی مددجویان در سال 1401 ، مبلغ 49 میلیارد ریال اختصاص و به شعب تابعه سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شده است.

وی در ادامه افزود: این اعتبار اختصاصی اخیر جهت 1272خانوار از مددجویان واجد شرایط بوده است که در گروه زنان سرپرست خانوار 1138خانوار و در گروه مشمولین طرح های اشتغال 109 خانوار و مشمولین کد994 به تعداد 25نفر بهره مند شده اند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها