ادامه طوفان زمستانی در 48 ایالت آمریکا به قطع برق یک میلیون مشترک و زمین گیر شدن صدها پرواز منجر شد.
کد خبر: ۱۳۹۹۱۱۳

به گزارش جام جم آنلاین، آکسیوس گزارش می‌دهد که طوفان زمستانی که ۴۸ ایالت آمریکا را درگیر کرده است، ادامه دارد و بدترین اثرات آن در غرب میانه، شمال شرق و سواحل غربی این کشور احساس می‌شود.

برودت و یخبندان شدید و بارش برف موجب شکستی درختان و قطعی خطوط برق در ایالت میشیگان شده و نزدیک به ۷۴۹ هزار مشترک را بدون برق گذاشته است.

در مجموع تعداد مشترکانی که در حال حاضر برق آنها به دلیل یخبندان، وزش باد شدید و برف سنگین در سراسر کشور آمریکا قطع شده است به نزدیک به یک میلیون نفر می‌رسد.

همچنین به دلیل افزایش شدید مه و بارش برف بیش از ۱۳۰۰ پرواز روز پنجشنبه در سراسر آمریکا لغو شد یا به تاخیر افتاد.

هشدارهای طوفان زمستانی و کولاک در آمریکا از ایالت اورگان در جنوب تا مرز کالیفرنیا با مکزیک گسترش یافته است.

شهر پورتلند در ایالت اورگان نیز به شدت تحت تاثیر بارش شدید برف قرار گرفته است و ارتفاع برف انباشته شده در آنجا به بیش از ۲۷ سانتی متر رسیده است.

طوفان زمستانی در نوار شمالی ایالات متحده از ایالت واشنگتن در غرب تا نیواینگلند ۸۰ کیلومتر بر ساعت سرعت دارد و ارتفاع برف در برخی مناطق تا نیم متر می‌رسد؛ در حالی که دمای هوا نیز به منفی ۴۵ درجه زیر صفر هم رسیده است.

در حالی که برف سنگین در بیشتر مناطق کشور آمریکا در حال باریدن است، اما بادهای جنوبی هوای گرم را به سواحل شرقی وزانده است و دمای هوا در واشنگتن دی سی بهاری شده و به ۲۷ درجه رسیده است.

طوفان زمستانی در آمریکا برق یک میلیون مشترک را قطع کرد

 

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها