مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران:

چاه آب معلم کلای ساری بهسازی شد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز

عزم جزم دستگاه قضا برای مقابله با برداشت های بی رویه آب

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز با اشاره به ضرورت برخورد با بهره برداری غیرقانونی از منابع آبی، گفت: در پنج ماه گذشته ۹۸ حلقه چاه غیرمجاز در این استان مسدود و ۴۳ دستگاه حفاری غیرمجاز توقیف شده است
کد خبر: ۱۳۸۰۱۳۷

به گزارش جام جم آنلاین البرز:

فرید نجف نیا افزود : به طور قطع  برخوردهای قانونی دستگاه متولی یعنی شرکت آب منطقه ای و نیز دادگستری  البرز به عنوان دستگاه نظارتی در این زمینه، قاطع و بازدارنده خواهد بود.

وی با اشاره به اثرات بحران ناشی از برداشت بی رویه آب در البرز خاطر نشان کرد: به همین منظور  دادگستری  البرز برنامه فراگیری برای مقابله با برداشت بی رویه آب دارد  که نتایج این برنامه ها به اطلاع مردم استان خواهد رسید.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان البرز، خالی شدن روستاها از سکنه و مهاجرت ناشی از کم آبی را از نشانه های  این بحران دانست و اظهار کرد: این موارد تبعات اجتماعی و مهاجرت را به دنبال دارد و  موضوعی بسیار جدی است که  بر همین اساس می بایستی با هدف توانمندسازی روستاها چاره اندیشی کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با بیان اینکه جلوگیری از مهاجرت و ایجاد فضای مهاجرت معکوس از شهر به روستا اقدامی است که باید به آن توجه داشت گفت: این در حالی است که کمبود آب، جلوی اجرای این سیاست ها را می گیرد و ما را با مهاجرت های پر تعداد مواجه می کند.

دبیر شورای مدیران دادگستری کل استان البرز افزود: حفر چاه غیرمجاز در کشور اقدامی مربوط به یکی ۲ سال گذشته نیست و از ده ها سال قبل با کم توجهی، چاه هایی حفر شده که معیشت بخش بزرگی از کشاورزان را تحت تأثیر قرار داده است.http://jamejamonline.ir

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها