این روزها همه ما درباره فضای مجازی مطالب بسیار زیادی شنیده و خوانده‌ایم اما اولین نکته‌ای که با شنیدن این فضا به ذهن می‌آید، خبرهای کذب و نادرستی است که در این فضا دست به دست می‌چرخد.
کد خبر: ۱۳۵۸۳۲۸

به گزارش جام جم، نکته جالب این که خودمان هم دستی بر آتش داریم و گاهی بی‌آن که بدانیم متنی که برایمان به قول امروزی‌ها فوروارد شده، آیا صحیح است یا نه، اولین کاری که انجام می‌دهیم انتشار آن در گروه‌های خانوادگی‌مان است.

حتی برایمان اهمیت ندارد اندکی تامل کنیم و درباره صحت و سقم مطلب تحقیقاتی هر چند کم انجام بدهیم. فقط با خواندن خبر با خودمان می‌گوییم ای وای من چه اتفاقی؟! و آن وقت است که برای مادر، خواهر و... می‌فرستیم و این دایره فقط به اعضای خانواده و دوستان محدود نمی‌شود و بعد از چند دقیقه راهی شبکه‌های اجتماعی می‌شود و شروع به استوری و پست یا توییت‌گذاشتن می‌کنیم که چرا چنین اتفاقی افتاده است و.... به هر حال این ماجرا نه دفعه اول است که رخ می‌دهد و نه دفعه آخر.

یکی از همین خبرهای نادرست در فضای مجازی مربوط به انتشار خبری می‌شود که روز چهارشنبه ۱۹ اسفند در شبکه‌های اجتماعی دست به دست چرخید. ماجرا از این قرار بود شایعاتی مبنی بر نامه‌نگاری
سید ابراهیم رئیسی با رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره عملکرد معاونت سیاسی صداوسیما در مواجهه با اخبار دولت در فضای مجازی مطرح شد که مدعی بود پس از بررسی گلایه‌های ۱۰ صفحه‌ای رئیس‌جمهور، تصمیماتی برای تغییر رویکرد رسانه ملی در این خصوص اتخاذ شده است.

این موضوع سیاسی یکدفعه در فضای مجازی بسیار داغ شد و شبکه‌های اجتماعی هم به این موضوع دامن زدند که انتقاد رئیس جمهور به خاطر عملکرد صدا و سیما در حوزه پوشش اخبار دولت بوده و هر فردی به سهم خودش شاخ و برگی هم به این موضوع داد و منتشر کرد.

همین اتفاق خبرنگاران را به فکر انداخت که پیگیر ماجرا باشند و این موضوع را مورد بررسی قرار بدهند. با پیگیری‌ها از روابط عمومی دفتر رئیس‌جمهور مشخص شد که رئیس جمهور هیچ مکاتبه‌ای با
رهبر انقلاب در مورد صداوسیما نداشته است.

همچنین محمدمهدی رحیمی مدیرکل روابط عمومی دفتر رئیس‌جمهور در توییتر نوشت: رئیس جمهور مکاتبه‌ای با رهبر معظم انقلاب درخصوص صداوسیما نداشته‌اند. همچنین یکی از مدیران صدا و سیما هم این خبر را تکذیب کرد.

گروه رسانه روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها