استاندار لرستان اظهار کرد: لرستان در بیکاری، تورم، رکود واحدهای تولیدی و صنعتی، واحدهای از دور خارج شده، ورزش و ... دارای رتبه ها و جایگاههای مطلوبی نیست و باید در تمامی زمینه ها اقدامات مطلوب و چشمگیری صورت بگیرد تا بتوان شاهد تغییرات ملموس در سطح استان باشیم.
کد خبر: ۱۳۵۷۳۵۸
به گزارش اختصاصی جام جم آنلاین لرستان: فرهاد زیویار بیان کرد: هدف ما توسعه و رونق اشتغالزایی در استان است به همین دلیل در سفر ریاست جمهوری نیز پروژه های نیمهتمام و دارای پیشرفت 70 درصد به بالا مورد تاکید قرار گرفتند و توان ما برای اتمام این پروژه ها است.
 
 استاندار تصریح کرد: واقعیت این است که در مورد برخی واحدهای صنعتی و تولیدی در استان که از دور خارج هستند نمی توان دیدگاه و نظر خوش بینانه ای داشت که کارخانه سیمان خرم آباد نیز یکی از این موارد است.
 
وی افزود: کارخانه سیمان دچار ورشکستگی شده و مکاتباتی با اداره ورشکستگی قوه قضائیه انجام شده است. اما حقیقت امر آن است که ۱۰۰ هکتار زمین بدون بررسی در اختیار فردی فاقد اهلیت قرار داده شده از طرفی درخصوص شرایط اقلیمی کارخانه سیمان و نزدیکی به شهر خرم‌آباد مباحثی وجود دارد.

زیویار ادامه داد: به دلیل اینکه سرمایه مردمی نیز در احداث این کارخانه دخیل است باید منتظر نظر نهایی قوه قضاییه و بررسی و پیگیری های بعدی باشیم.
 
استاندار لرستان در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره  به موضوع انتصابات و نمایندگان مجلس، گفت: حکم مدیران خارج از استانداری توسط وزرا تعیین می‌شود که در این حوزه با استاندار هم مشورت می‌شود.

وی ادامه داد: نماینده مجلس ظرفیتی است که مورد اقبال بوده و منتخب مردم است در بسیاری از پروژه‌هایی که در سفر مصوب شد و بنا شده اعتبارات آن جذب شود، نمایندگان برای جذب آن پای کار هستند و تلاش می‌کنند.
زیویار همچنین به وصول اعتبارات نقدی برای استان اشاره و اظهار کرد: در ده ماهه اول از وصول اعتبارات نقدی ۲۰ میلیارد تومان به استان تزریق شد اما از بهمن ماه تا پایان سال یک هزار میلیارد تومان اعتبارات نقدی برای استان وصول خواهد شد.
وی تصریح کرد:جذب و وصول این اعتبارات نقدی کمک بسیار بزرگی به پیشرفت و توسعه پروژه های نیمه تمام می کند زیرا بدون پول و اعتبار نمی توان کاری را از پیش برد و همین اعتبارات نقدی در وقت، هزینه و ... نیز صرفه جویی می شود و پروژه در بازه زمانی کوتاه به روند مطلوب تری دست پیدا می کند.

استاندار لرستان همچنین در بخش دیگری از صحبت هایش گریزی به اعتبار پروژه های وزارت نیرو زد و گفت: یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های وزارت نیرو، سدها، تصفیه خانه‌ها، ایستگاه‌های پمپاژ، سد کمندان و حوضیان، تکمیل تاسیسات فاضلاب، شبکه های آبیاری ، پنل های خورشیدی و ... اعتبار اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: در بحث راه نیز یک هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است. که برای پروژه های باند دوم خرم آباد- کوهدشت، آزادراه خرم آباد- اراک، جاده دورود، ازنا- شازند و ... صرف می شود.

زیویار بیان کرد: سد گاو شمار یا همان معشوره یکی از پروژه های مهم استان است که چندین دولت را بر زمین زده است و در سفر ریاست جمهوری به استان نیز مورد تاکید ویژه قرار گرفته است.

وی افزود: اعتبار آن بیش از  10 هزار میلیارد تومان است که 10 درصد این اعتبار دولتی و مابقی ان توسط بخش خصوصی باید تامین شود.

استاندار لرستان عنوان کرد: در مطالعات سد معشوره  700 میلیون متر مکعب ذخیره سازی آب در  نظر گرفته شده است و قطعا حقابه هایی برای شهرستان های سلسله، دلفان، کوهدشت و ... نیز در نظر گرفته می شود.

زیویار همچنین به دو پروژه ناتمام هتل صخره ای و برج های دو قلو کیو نیز اشاره و گفت:  هر دو پروژه ثروت مردم لرستان هستند حتی اگر بخش خصوصی سرمایه گذار آنها باشد و موقعیت هر دو پروژه در این شهر عالی است و قطعا چنین موقعیتی در هیچ یک از استانهای دیگر وجود ندارد.

استاندار لرستان گفت: برای هر دو پروژه جلسات متعددی برگزار شده است و طرف حساب هتل پارک صخره‌ای دولت نیست بلکه اختلافاتی بین سرمایه گذار و شهرداری وجود دارد که باید به توافق هایی برسند.

وی عنوان کرد: برای تکمیل این پروژه به 200 میلیارد تومان اعتبار لازم است اما متاسفانه اختلاف شهرداری و بخش خصوصی برای چند میلیارد است و نباید به خاطر مبالغ کم، این پروژه های کلان اینگونه بلاتکلیف بمانند.
 
استاندار لرستان افزود: پروژه برج های دوقلو نیز که بنیاد شهید کارفرمای آن است و 75 درصد سهم دارد اما متاسفانه اعلام کرده که توان اتمام کار را ندارد و فعلا کاری پیش نمی رود.

وی اظهار کرد: برای اتمام پروژه برج های دوقلو کیو به اعتباری بالغ بر یک هزار و 200 میلیارد تومان نیاز است که از توان شهرداری نیز خارج است .

زیویار گفت: مخالف توقف پروژه ها هستم زیرا با این وقفه ها، توان مدیریتی مستهلک می شود، اعتبار می ماند و ابنیه ها فر سوده می شوند.

استاندار لرستان همچنین ساماندهی قلعه فلک الافلاک را جزو مصوبات سفر استانی رئیس جمهوری عنوان کرد و گفت:سپاه لرستان برای تخلیه ساختمانی را در دست احداث دارد و باید اعتبار آن تامین شود و در صورتی که ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار آزادسازی و در اختیار سپاه قرار داده شود، ظرف مدت 6 ماه تا یکسال مقر مجاور قلعه را تخلیه کرده و تحویل می دهند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها