از سوی اتحادیه مرکزی تعاون روستایی ایران:

خرید میوه تنظیم بازار کشور برای ایام نوروز به صورت متمرکز

خرید میوه تنظیم بازار برای ایام نوروز به صورت متمرکز از سوی اتحادیه مرکزی تعاون روستایی ایران انجام شده است.
خرید میوه تنظیم بازار برای ایام نوروز به صورت متمرکز از سوی اتحادیه مرکزی تعاون روستایی ایران انجام شده است.
کد خبر: ۱۳۵۵۸۸۲
به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی ،معاون بازرگانی سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: تمامی مسایل مربوط به خرید و واریز وجوه به صورت مرکزی انجام می شود، بنابراین  سازمان تعاون روستایی در استان‌ها دخالتی در کم و کیف این موضوع ندارد. 
مرتضی اعزازی با بیان اینکه امسال دو مباشر تامین و توزیع برای موضوع میوه شب عید در نظر گرفته شده است ادامه داد: تامین میوه توسط اتحادیه مرکزی تعاون روستایی ایران و طبق قرارداد با سازمان مرکزی تعاون روستایی انجام می‌شود و در بخش توزیع نیز اتحادیه‌های استانی در سراسر کشور مباشر توزیع هستند که شامل حمل، ذخیره سازی و ارسال به شهرستان‌ها می‌شود.
 
وی تصریح کرد: بنابراین اتحادیه‌های استانی و سازمان تعاون روستایی در استانها دخل و تصرفی در خرید گران یا ارزان میوه تنظیم بازار عید امسال ندارند.
 
اعزازی با بیان اینکه حمل و ذخیره‌سازی سیب در استان به پایان رسیده است ادامه داد: حمل و ذخیره‌سازی پرتقال با توجه به اهمیت کیفیت مطلوب آن زمانبرتر شده و تا کنون دو سوم سهمیه استان از این بابت ذخیره‌سازی شده است.
 
معاون بازرگانی سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی اظهار کرد: طبق مصوبه کارگروه تنظیم بازار استان، برای تنظیم بازار میوه شب عید به ۶۰۰تُن سیب و هزار و ۲۰۰تُن پرتقال نیاز است که اکنون کار ذخیره‌سازی این محصولات در مراحل پایانی است.
 
وی در خصوص قیمت و زمان توزیع میوه تنظیم بازار در خراسان رضوی گفت: طبق تصمیم کارگروه مرکزی سازمان تعاون روستایی، برنامه‌ریزی در خصوص زمان‌بندی توزیع و قیمت عرضه میوه تعیین و به استان ابلاغ خواهد شد.
 
با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده میزان هزار و ۲۰۰تُن پرتقال که از این میزان ۸۰۰تُن پرتقال تامسون و ۴۰۰تُن پرتقال والنسیا است و نیز ۶۰۰تُن سیب درختی که ۷۰درصد آن سیب زرد و ۳۰درصد سیب قرمز است، برای عید ۱۴۰۲ در خراسان رضوی در نظر گرفته شده است.
 
توزیع سیب و پرتقال تنظیم بازار که به منظور کنترل بازار در ایام پایانی سال انجام می‌شود، از ۲۰ اسفند ماه امسال آغاز و تا ۱۵ فرودین ماه سال آینده ادامه دارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها