رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت : دغدغه شورای شهر یزد داشتن افق روشن از وضعیت شهر یزد درپیش چشم مردم و مشئولان است و هیچ یک ازمصوبات این شورا تاکنون باطل نشده است .
کد خبر: ۱۳۵۲۴۹۳

به گزارش خبرنگارجام جم آنلاین یزد، غلامحسین دشتی در نشست خبری اصحاب رسانه استان با کمیسیون های شورا ی شهر یزد اظهارداشت : مطابق ماده 80 وظایف  شوراهای اسلامی شهر بعد از انتخاب شدن شهردار،34 وظیفه است که در کمیسیون ها ی مربوطه عمرانی، فرهنگی، بهداشتی ، نظارتی ، گردشگری، خدماتی و شهر هوشمند مشکلات ومعضلات را به طرق مختلف و با کمک از خود مردم ، نخبگان ، تجربه های دوره ها ی قبل و حضور در محلات را شناسایی می کنیم و آنها را به نوعی  به واحدها و کمیسیون ها ی مربوطه جهت ارائه طرح ولایحه ارائه می دهیم و یا مشکلات  را جهت بررسی بیشتر به سطح شورا می آوریم  و یا اینکه مشکلات را به دستگاه های مختلف مربوطه ارجاع می دهیم.

 وی مهمترین رویکرد و دغدغه شورای شهر یزد را داشتن افق روشن از وضعیت شهر یزد درپیش چشم مردم و مشئولان دانست وافزود : برنامه محوری پایه و اساس کاراست که 13 راهبرد درمجموعه افق جهت گیری ها ی شورا قرار گرفته که با توجه به  شهر  و شهرسازی تاریخ و تمدن شهر و نیازهایی که محاسبه شده مجموعه رویکردهایی را ارائه کردیم که تاکید بر رشد و پیشرفت الگوی ایرانی و اسلامی،تاکید بر ارزشهای معنوی و اخلاقی، فرهنگ و هویت  اسلامی، عدالت محوری درهمه فعالیتها ، افزایش اختیارات  مناطق، افزایش در آمد پایدار،افزایش بهره وری با توجه به امنیت سلامت واقلیم و تعیین  تکلیف پروژه ها ی نیمه تمام برخی از انها بوده است .

عمر برخی از پروژهها ی نیمه تمام شهر بیش از 37سال است

دشتی تصریح کرد: عمر برخی از پروژهها ی نیمه تمام شهر بیش از 37سال است که بسیاری از انها به مداراجرایی وارد شده و شفافیت در ساختاربرخی پروژه ها نیز مورد توجه قرار گرفته است.

وی خاطرنشان ساخت : کمیسیون با برنامه ها ی کلان و خرد بیش از 53محورکاری را مورد توجه قرار داده اینکه ارتباطات نزدیک با روحانیون ، حوزه ها ی علمیه  و دانشگاه ها و برخی از آنها بوده چرا که این دو نهاد علمی و فکری کشور سهم کمتری د رمدیریت شهردارند و ما دغدغه های شهری را با امام جمعه یزد و شخصیت ها ی مختلفی که در این زمینه تجربه بیشتری داشتند در میان گذاشتیم.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: درحوزه گردشگری در حال تبدیل نگاه ها از صنعت  گردشگری به فرهنگ گردشگری هستیم چرا که درنگاه اول ما خدمتگزارمردمی هستیم که به این شهر به عنوان توریست داخلی و خارجی می ایند ودر نگاه فرهنگ گردشگری  هدایت گری، معرفی فرهنگ  ساحت و جایگاه یزد و مدیران شهر و معرفی ارزش ها ی فرهنگی و میراثی و تاریخی می دانیم  و تلاش می کنیم  این ارزش ها  را در همه فعالیتها نشان بدهیم   .

 دشتی ادامه داد : در این 120روز فعالیت شورای ششم، ما 40مسئله مهم شهر یزد را شناسایی کردیم وبرای پیگیری این مشکلات در حال ایجاد دو نهاد، یکی نهاد همکاری با شهرستان در قالب فرمانداری و دیگری نهادی در قالب استان با مجموعه مدیریت استانی در راستای رسیدن به مدیریت واحد شهری هستیم تا با هماهنگی بیشترمسئولان شهری مشکلات سریعتر وکم هزینه تر با بهره وری بیشتردر چهار چوب رویکردهای شهرستانی  استانی و شهری با یک مجموعه هماهنگ برطرف شود.

هیچ مصوبه ای تاکنون باطل نشده است

 سخنگوی شورای شهر نیزدراین نشست اظهارداشت : تا کنون 30 جلسه رسمی علنی از ابتدای فعالیت شورای ششم داشتیم به جز موارد غیر رسمی که مصوبی نداشتیم   در این دوره 52مصوبه داشتیم که هیچ کدام مغایرت با قانون نداشته و کمیته تطبیق فرمانداری  همه را تایید کرده  و هیچ مصوبه ای تاکنون باطل نشده است.

حجت الاسلام ناصر حیدری افزود: درمیان مصوبه ها 6مورد لایحه شهرداری با قید دو فوریت در صحن علنی بررسی شده 32مورد طرح و لایحه از کمیسیون بودجه و در امد پایدار، 7لایحه  درکمیسیون فرهنگی ، 3مورد در کمیسیون نظارت و حقوقی ، 4مورد در کمیسیون عمرانی بررسی و به صحن علنی ارجاع داده شده است و مصوبه گرفته شده است .

 وی با اشاره به سرانه پائین تفرجگاه و بوستان در سطح شهر یزد گفت : برای ایجاد بزرگترین  شهر بازی جنوب شرق کشور در یزد در تلاش هستیم و درصدد ارتقاء این سرانه هستیم .

رئیس کمیسیون فرهنگی شهریزد ادامه داد : به نظر می رسد  با همکاری بخش خصوصی  و انجام اقدامات  لازم برای تامین  زمین  مشکلی نداشته باشیم  اما این موضوع هنوز نهایی  نشده است .

 وجود 70پروژه نیمه تمام در یزد

رئیس کمیسیون بودجه و سرمایه گذاری شورای شهر یزد نیز در این نسشت ازوجود 70پروژه نیمه تمام شهری در سطح شهر خبر داد و گفت :  در امد شهرداری یزد 1800میلیارد تومان تعریف شده و پیش بینی ما بر این است که این درامد را به 1900میلیاردتومان برسانیم

 عزیزالله سفی افزود :  این 100میلیاردتومان بدون فروش اموال واملاک  به درامد شهرداری یزد اضافه خواهد شد .

وی با بیان اینکه از مجموع اعتبارات شهرداری یزد ، 1100میلیاردتومان اعتبار عمرانی است گفت : 58درصد  از اعتبار پروژه ه ی عمرانی تاکنون هزینه شده است

مدیریت شهر یزد  باعوارض امکان پذیر نیست 

محمد مهدی نیکو نژاد یکی از اعضای شورای شهرهم در این نشست گفت: مدیریت شهری همچون یزد باعوارض امکان پذیر نیست و ما به دنبال  کسب در امد پایدار برای شهرداری یزد هستیم.

 ساماندهی متکدیان نیاز به همکاری جدی بهزیستی و نیروی انتظامی دارد

 یکی یگر از اعضای شورا ی شهرهم در این نشست در خصوص سامانده ی متکیدان و کودکان کار در سطح شهر گفت:  در مور ساماندهی متکدیان در شهر یزد ما نیاز به همکاری جدی بهزیستی و نیروی انتظامی داریم

 فخرالسادات هامانه افزود: قبل از شیوع کرونا طرح بسیار خوبی در این زمینه  اجرا شد  اما شیوع کرونا وعدم پذیرش متکدیان دراین مراکز به دلیل مسائل بهداشتی شرلیط را به حالت قبل بازگردانند .

وی با بیان اینکه متکدیان یزد اغلب کودکان و 90درصد اتباع خارجی هستند تصریح کرد: برای  ساماندهی کودکان کار، تامین مرکز نگهداری برعهده شهرداری است و سایر امور باید توسط بهزیستی و نیروی انتظامی  انجام شود

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها