مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان از آینده درخشان تالاب شیرین سو خبر داد.
کد خبر: ۱۳۵۰۹۷۷

به گزارش جام جم آنلاین همدان، مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار شیرین‌سو با اعلام این خبر افزود: مناطق گردشگری زیادی در استان وجود دارد و منطقه گردشگری با قابلیت های شیرین سو در استان همدان انگشت شمار است.

مالمیر با اشاره به ظرفیت بالای شیرین سو در صنعت گردشگری گفت: وجود تالاب بی نظیر شیرین‌سو و منطقه بکر اطراف آن و نیز موقعیت مکانی و قرار گرفتن در بین دو غار جهانی علیصدر و کتله خور زنجان،  شیرین‌سو را به نگین شمال غرب استان بدل نموده است.

مدیرکل میراث فرهنگی با تاکید بر پیگیری طرح گردشگری از سوی شورا و شهرداری بیان داشت: طرحی که مشاور شهرداری تهیه نموده است بسیار عالی و همه موارد گردشگری چه در حوزه شهری و چه در حوزه گردشگری را پیش بینی نموده است و باید مراحل اداری آن جهت تصویب طی گردد.

وی ادامه داد: خوشبختانه شیرین‌سو دارای شورا و شهردار  پیگیر و خواهان پیشرفت است که با جدیت طرح گردشگری را پیگیری می‌کنند که این خود می تواند نقطه عطف و درخشانی باشد زیرا مسئولان سایر شهرها حرکتی درخصوص طرح گردشگری که در سطح استان دارند اقدامی انجام نداده اند.

 مالمیر ضمن تاکید بر انجام تبلیغات و برگزاری مراسمات مختلف در اطراف تالاب اظهار کرد: برگزاری مراسمات مختلف در تالاب شیرین سو می تواند این نقطه را بر سر زبان‌ها انداخته و مسئولان را برای انجام کارهای بزرگ در آن ترغیب نماید و باعث جذب سرمایه‌گذار شود.
مسئول گردشگری استان با اشاره به سرمایه‌گذاری در طرح‌های گردشگری بیان داشت: در طرح‌های گردشگری هم اشخاص حقیقی و حقوقی همچون شهرداریها می توانند مسئولیت سرمایه‌گذاری را برعهده گیرند که این کار نیازمند طی مراحل قانونی که پیش‌بینی شده است می باشد.
صدفی مصدق شهردار شیرین سو نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت های شیرین سو بیان داشت کمتر مدیر استانی وجود دارد که اطلاعات دقیق از سایر مناطق داشته باشد که خوشبختانه جناب مهندس مالمیر با توضیحات خود نشان دادند که مدیری مسلط به امور هستند.
وی گفت: متاسفانه شیرین سو در چند سال قبل مورد بی مهری قرار گرفته و از اعتبارات استانی و شهرستانی با وجود پتانسیل های فراوان کم بهره بوده است.
 صدفی مصدق با اشاره به نقش اعتبارات در پیشرفت پروژه ها بیان داشت: اگر با مساعدت مسئولین محترم اعتبارات خوبی تخصیص یابد می توان طرح هایی همچون طرح گردشگری را با سرعت بیشتری پیش برد و  به نتیجه خوبی رسید.
وی ادامه داد: شهرداری و شورای اسلامی شیرین سو آمادگی دارد در صورت تایید مسئولین استانی مسئولیت سرمایه گذاری در طرح گردشگری جامع شیرین سو را بر عهده بگیرد.

در ادامه اعضای شورای اسلامی شهر ضمن ارائه گزارشی از عملکرد شورا در حوزه گردشگری بیان داشتند شیرین سو در دو دوره گذشته به دلیل نداشتن شورا با مشکلات فراوانی مواجه بوده است که خوشبختانه با انتخاب اعضای جدید فصلی نو در تحولات شیرین‌سو گشوده شده است.

اعضای شورا ادامه دادند: با انتخاب شهردار بومی و نیز تلاش کارکنان شهرداری ، شهر شیرین سو  در مسیر توسعه قرار گرفته و نیازمند حمایت مسئولان استانی و کشوری  است.

در پایان مشاور طرح گردشگری جامع شیرین‌سو توضیحاتی را در خصوص اقدامات صورت گرفته در مورد طرح مذکور برای اعضای حاضر در جلسه بیان نمود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها