معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طبق رتبه‌بندی‌ صورت گرفته، دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بحث اثرگذاری پژوهش به عنوان دومین دانشگاه در سطح کشور شناخته شده است.
معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طبق رتبه‌بندی‌ صورت گرفته، دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بحث اثرگذاری پژوهش به عنوان دومین دانشگاه در سطح کشور شناخته شده است.
کد خبر: ۱۳۴۵۶۶۸
  به گزارش جام جم آنلاین ،دکتر فرید نجفی در حاشیه افتتاح نخستین مرکز بین‌المللی یونسکو در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت و گو با خبرنگاران افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین چهارمین دانشگاه کشور در حوزه تحقیقات و فناوری است و با دارا بودن ۹۶۹ عضو هیات علمی، قطب مهم پزشکی در سطح کشور محسوب می شود.
وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین در حیطه فناوری سومین دانشگاه کشور است، بیان کرد: این دانشگاه به‌ عنوان یکی از دانشگاه‌های مادر دارای توانمندی‌های بسیار زیاد در حیطه‌های مختلف تحقیقات و فناوری است که این ویژگیها و توانمندی‌ها از وجوه امتیاز و برتری‌ آن نسبت به سایر دانشگاه‌های کشور در خصوص برگزیده شدن به عنوان نخستین مرکز بین المللی یونسکو به شمار می رود.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در خصوص اهمیت همکاری‌های بین‌المللی در حوزه سلامت گفت: همکاری‌های بین‌المللی از آن جهت اهمیت دارد که جامعه جهانی و جامعه بشری در حصر و انحصار نمی‌توانند زندگی کنند و حل مشکلات بشری نیازمند همکاریهای مشترک است و یقینا برای حل مشکلات کره خاکی در شرق و غرب عالم، راهی به‌جز همکاری وجود ندارد و هیچ کشوری نباید خود را جدای از سایر کشورهای دنیا بداند و این مساله واقعیتی است که همگان بدان باور دارند.
وی ادامه داد: از سوی دیگر این همکاری‌های بین‌المللی ظرفیت مناسبی برای معرفی توانمندی های کشور است، چراکه ایران از نظر توانمندی های انسانی جزو کشورهای منحصر به فرد منطقه و در منطقه بی‌نظیر است و در حال حاضر تنها مرکز "کاکرین" در منطقه خاورمیانه متعلق به ایران است که با سازمان جهانی بهداشت همکاری دارد. کاکرین یک شبکه جهانی مستقل از محققان، متخصصان، بیماران، مراقبان و افراد علاقه‌مند به سلامت است.
معاون تحقیقات و فناوری وزیرت بهداشت در ادامه گفت: جای خوشحالی است که امروز اولین مرکز همکاری بین المللی یونسکو در حیطه علوم پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد افتتاح ‌شد که در نوع خود برای مجموعه وزارت بهداشت افق جدیدی را گشود و راه را برای همکاری‌های بیشتر و بهتر در این بخش باز کرد.
دکتر نجفی افزود: افق‌های بسیار روشنی پیش روی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به‌عنوان قطب اصلی شرق کشور و هم به‌عنوان یک دانشگاه مادر قرار دارد و امیدوارم از این ظرفیت‌ها برای توسعه همکاری‌های بین‌المللی که اکنون یکی از نیازهای کشور است به درستی بهره برداری شود.
 نخستین مرکز بین‌المللی یونسکو در دانشگاه علوم پزشکی مشهد طی مراسمی امروز در برج سفید مشهد افتتاح شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها