رئیس مجلس گفت: رهبر انقلاب درباره رسانه‌ای شدن اسم افراد در پی گزارش یکی از کمیسیون‌های مجلس تذکری را داده‌اند و خواستار جبران موضوع شده‌اند.
کد خبر: ۱۳۴۵۴۷۶

به گزارش جام جم آنلاین، قالیباف رئیس مجلس در جلسۀ امروز مجلس گفت: نکتۀ مهم مربوط به تذکری است که رهبر معظم انقلاب دربارۀ رسانه‌ای شدن اسم افراد در پی گزارش یکی از کمیسیون‌های مجلس داده اند و خواستار جبران موضوع شده‌اند که بنظر رسید اطلاع عموم از آن، هم راهگشای برخی سوالات است و هم بهترین روش برای برآورده ساختن جبران مدّ نظر ایشان توسط مجلس است.

وی ادامه داد: ایشان در هامِشِ نامه‌ای که در آن به رسانه‌ای شدن گزارش یکی از کمیسیون‌های مجلس، پیش از بررسی و صدورِ حکم در دادگاه صالحه اعتراض شده است مرقوم فرموده‌اند: «شکایت بجاست؛ نباید پیش از اثباتِ جرم، موضوع را رسانه‌ای می‌کردند. دنبال کنید به نحوی جبران شود».

قالیباف تاکید کرد: بنظر می‌رسد این تذکر که حاکی از اهمیت توجه به حقّ الناس است نه فقط برای همکاران اینجانب در مجلس بلکه برای همۀ صاحبان رسانه‌ها و تریبون‌ها مخصوصاً تریبون‌های رسمی و همچنین همۀ فعالان عرصه‌های اجتماعی و رسانه‌ای، می‌تواند فصل الخطاب قرار گیرد و نشان می‌دهد تا زمانی که جرمی به اثبات نرسیده است ذکر اسامی افراد مجاز نیست.

وی گفت: به نوبۀ خود از همۀ همکارانم می‌خواهم ضمن جبران گذشته، در گزارشات کمیسیون ها، نطق‌ها و تذکر‌ها نسبت به رعایت این رهنمود جدی باشند و امیدوارم سایر تریبون‌ها و رسانه‌های رسمی و غیررسمی کشور و همچنین فعالان رسانه‌ای که خود را ملتزم به رعایت رهنمود‌های رهبرانقلاب می‌دانند نیز در رعایت این مساله کوشا باشند.

 

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها