در بند زمان
دث‌ لوپ بالغ‌ترین ساخته آرکین در دهه گذشته است

در بند زمان

کات کارگردان Death Stranding تجربه‌ای غنی‌تر را از دنیای عجیب کوجیما می‌سازد

آینده از آن توست

اصطلاح کات کارگردان را امسال زک اسنایدر با فیلم «لیگ عدالت» سر زبان‌ها انداخت. فیلمی که موانع ساخت آن باعث شد تا کارگردان بخواهد نسخه خودش از فیلم را روی شبکه HBO Max عرضه کند.
کد خبر: ۱۳۴۱۶۳۱
به گزارش جام جم آنلاین، این اصطلاح از اوایل امسال به مرور وارد بازی‌های ویدئویی شد و کمی قبل، Death Stranding Director’s Cut در همین قالب منتشر شد. آخرین ساخته کوجیما که نزدیک به دو سال از عرضه آن می‌گذرد، حالا در قالب یک نسخه کامل‌تر تحت عنوان کات کارگردان منتشر شده و موارد اضافه زیادی دارد. تجربه بازی دو سال پیش روی PS ۴ فراموش‌نشدنی بود و حالا در نسخه جدید، PS ۵ میزبان خیلی خوبی برای بازی ساختارشکن کوجیماست.

به خاطر ۵۰۰ مایل بیشتر

با این که Death Stranding با استقبال خیلی خوب منتقدان و گیمر‌ها مواجه شد، اما مخالفان سرسخت خود را داشت. بخش مهمی از این انتقادات، روانه گیم‌پلی بازی و جابه‌جا کردن محموله‌ها از یک نقطه به نقطه‌ای دیگر می‌شود. شخصیت اصلی بازی یعنی سم پورتر بریجز، در دنیایی پس‌آخرالزمان وظیفه جابه‌جایی این محموله‌ها را از بین قسمت‌های مختلف آمریکا دارد. همان‌طور که حدس می‌زنید، بازی وسایل نقلیه چندانی ندارد و البته همان تعداد وسیله نقلیه هم کاربرد محدودتری نسبت به بازی‌های دیگر دارد. بخش‌های زیادی از بازی شامل جابه‌جایی با پای خالی می‌شد که تجربه طولانی و فرسایشی عجیبی را برای مخاطب می‌ساخت. مهم‌ترین تغییر نسخه کارگردان بازی همین‌جا اتفاق افتاده‌است.

کات کارگردان Death Stranding با اضافه کردن ابزار‌های جدید به وسایل سم و البته جنگ‌افزاری که به او در صحنه‌های اکشن کمک می‌کند، تجربه کامل‌تری از یک بازی ویدئویی متفاوت است. برای مثال، بازی اصلی ابزاری به اسم اسکلت اگزو داشت که روی بدن سم سوار می‌شد و به او کمک می‌کرد محموله‌های سنگین را راحت‌تر جابه‌جا کند. این ابزار در کات کارگردان بازی زودتر در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد تا بازی را ساده‌تر و با گزینه‌های بیشتری تجربه کند. دسترسی‌پذیری کات کارگردان بازی به همین موارد محدود نمی‌شود و ابزار‌های دیگری که به بازی اضافه شده‌اند، تاثیر کوچک، اما گسترده‌ای را روی تمام قسمت‌های گیم‌پلی بازی دارند. به طور کلی.
Death Stranding Director’s Cut کامل‌ترین نسخه بازی تا به امروز است.

از سنگ و طناب تا تیر و کمان

یکی از سلاح‌های بازی که از همان اوایل در اختیار بازیکن گذاشته می‌شود، مسلسل نسبتا کوچک به اسم The Maser است که برای فواصل کوتاه کاربرد دارد، می‌تواند شوک الکتریکی به دشمن‌ها وارد کند و آن‌ها را برای مدتی از کار بیندازد. دشمنانی مثل MULE‌ها که در ساعات ابتدایی چالش بزرگی برای بازیکن محسوب می‌شدند، حالا در نسخه کارگردان با این سلاح خیلی راحت‌تر از بین می‌روند. کات کارگردان علاوه بر سلاح‌ها، با ابزار‌هایی که به بازی اضافه کرده کمک می‌کند تا دست بازیکن برای تجربه مخفی‌کاری بازتر باشد و راه‌های بیشتری برای اتمام بازی جلوی پای او قرار بگیرد.

ابزار و سلاح‌ها تنها قسمت‌های جدیدی بازی نیستند. گهواره‌ای که در بازی به اسم پاد شناخته می‌شود و سم با خودش بچه‌ای به اسم BB را حمل می‌کند، حالا گزینه‌های بیشتری دارد. این پاد حالا می‌تواند بخشی از ابزار‌های سم مثل عینک، کوله‌پشتی و کلاه را در خودش جا دهد و امکانات بیشتری دارد. علاوه بر این، محتوای داخل بازی جدیدی هم به کات کارگردان اضافه شده که نسبت به هدف کلی بازی حتی کمی متفاوت است. قسمت جدیدی که به مسابقات اتومبیل‌رانی اختصاص دارد، در مورد مسابقه دادن در مسیری کاملا جدید، با خودرو‌هایی جدید است. راستش را بخواهید، بهترین حالت تجربه این قسمت از بازی، همراه با گوش دادن به موسیقی‌هایی است که در نسخه کات کارگردان به بازی اضافه شده‌اند.

کات کارگردان بازی Death Stranding آن‌قدر ابزار و اسلحه جدید برای سم به ارمغان آورده که ارزش پرداخت هزینه‌ای اضافه‌تر برای دریافت این جزئیات را برای خریداران بازی اصلی دارد. با توجه به این که کات کارگردان Death Stranding و محتوا‌های آن فعلا به طور خاص برای PS ۵ عرضه شده، این بازی تبدیل به یک محصول باارزش برای دارندگان این کنسول محسوب می‌شود. نسخه‌ای از بازی که البته ارزش ۵۰۰ مایل دوندگی بیشتر را دارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها