لغزش های حافظه تشدید کننده ، ناامیدکننده و گاهی نگران کننده هستند. وقتی بیش از حد لازم اتفاق بیفتد ، می توانند ترس از زوال عقل یا بیماری آلزایمر را تحریک کنند. اما برخی از دلایل قابل درمان فراموشی وجود دارد. در اینجا مورد رایج آورده شده است.
لغزش های حافظه تشدید کننده ، ناامیدکننده و گاهی نگران کننده هستند. وقتی بیش از حد لازم اتفاق بیفتد ، می توانند ترس از زوال عقل یا بیماری آلزایمر را تحریک کنند. اما برخی از دلایل قابل درمان فراموشی وجود دارد. در اینجا مورد رایج آورده شده است.
کد خبر: ۱۲۹۲۹۴۳

به گزارش جام جم آنلاین ، یکی از رایج ترین علائم بیماری آلزایمر ، به ویژه در مراحل اولیه ، فراموش کردن اطلاعات اخیراً آموخته شده است. موارد دیگر شامل فراموشی تاریخ ها یا رویدادهای مهم ، پرسیدن سوالات مشابه بارها و بارها و نیاز به اعتماد بیشتر به وسایل کمک حافظه (به عنوان مثال ، یادداشت های یادآوری یا وسایل الکترونیکی) یا اعضای خانواده برای کارهایی است که قبلاً به تنهایی انجام می دادند.

یک تغییر معمول مرتبط با سن چیست؟

گاهی اوقات نام ها یا قرارها را فراموش می کنید ، اما بعداً آنها را به یاد می آورید.

چالش هایی در برنامه ریزی یا حل مشکلات

برخی از افراد مبتلا به زوال عقل ممکن است تغییراتی در توانایی خود در ایجاد و دنبال کردن برنامه یا کار با اعداد داشته باشند. ممکن است در پیگیری یک دستورالعمل آشنا یا پیگیری صورتحساب های ماهانه با مشکل روبرو شوند. آنها ممکن است در تمرکز مشکل داشته باشند و انجام کارها بسیار بیشتر از گذشته است.

یک تغییر معمول مرتبط با سن چیست؟

خطاهای گاه به گاه هنگام مدیریت امور مالی یا قبض های خانگی.

دشواری در انجام کارهای آشنا

مبتلایان به آلزایمر اغلب انجام کارهای روزمره را دشوار می دانند. گاهی اوقات ممکن است در رانندگی به مکان آشنا ، سازماندهی لیست مواد غذایی یا به خاطر سپردن قوانین یک بازی مورد علاقه دچار مشکل شوند.

یک تغییر معمول مرتبط با سن چیست؟

گاهی اوقات برای استفاده از تنظیمات مایکروویو یا ضبط یک برنامه تلویزیونی به کمک احتیاج دارید.

سردرگمی با زمان یا مکان

مبتلایان به آلزایمر می توانند تاریخ ، فصل و گذشت زمان را از دست بدهند. اگر فوراً اتفاقی نیفتد ، ممکن است در درک آن مشکل داشته باشند. بعضی اوقات ممکن است فراموش کنند کجا هستند یا چگونه به آنجا رسیده اند.

یک تغییر معمول مرتبط با سن چیست؟

گیج شدن درباره روز هفته اما فهمیدن آن بعداً.

مشکل در درک تصاویر بصری و روابط فضایی

برای برخی از افراد ، داشتن مشکلات بینایی نشانه آلزایمر است. این ممکن است منجر به مشکل در تعادل یا مشکل در خواندن شود. همچنین ممکن است در قضاوت در مسافت و تعیین رنگ یا کنتراست با مشکل روبرو شوند و باعث رانندگی شوند.

اما نشانه هایی که خبر از شروع کاهش حافظه میدهند و می توانند کنترل شوند:

  • کمبود خواب

کم خوابیدن شاید بزرگترین علت فراموش نشده فراموش نشدنی باشد. خواب کم و آرام نیز می تواند منجر به تغییر خلق و خو و اضطراب شود که به نوبه خود به مشکلات حافظه کمک می کند.

  • داروها

 داروهای آرام بخش ، داروهای ضد افسردگی ، برخی داروهای فشار خون و سایر داروها می توانند بر حافظه تأثیر بگذارند ، معمولاً با ایجاد آرام بخشی یا گیجی. این می تواند توجه دقیق به چیزهای جدید را دشوار کند. اگر مشکوک هستید که داروی جدیدی حافظه شما را از بین ببرد ، با پزشک یا داروساز خود صحبت کنید.

  • تیروئید کم کار

 لرزش تیروئید می تواند بر حافظه تأثیر بگذارد (همچنین خواب را مختل کرده و باعث افسردگی می شود ، که هر دو می توانند از دلایل فراموشی باشند). با یک آزمایش خون ساده می توان میزان تیروئید را به درستی تشخیص داد.

  • استرس و اضطراب

هر چیزی که تمرکز و قفل کردن اطلاعات و مهارت های جدید را دشوارتر کند ، می تواند منجر به مشکلات حافظه شود. استرس و اضطراب لایحه را پر می کند. هر دو می توانند در توجه تداخل ایجاد کرده و مانع شکل گیری خاطرات جدید یا بازیابی خاطرات قدیمی شوند.

  • افسردگی

علائم متداول افسردگی شامل غم و اندوه خفه کننده ، کمبود رانندگی و کاهش لذت در چیزهایی است که به طور معمول از آنها لذت می برید. فراموشی همچنین می تواند نشانه افسردگی باشد - یا پیامد آن.

 

اگر دچار کمبود حافظه شده اید ، لازم است با پزشک خود مکالمه کنید تا ببینید آیا ریشه اصلی این مشکل وجود دارد یا خیر. چیزی مانند خواب بیشتر ، تعویض دارو یا برنامه کاهش استرس می تواند حافظه شما را دوباره به حالت اول برگرداند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها