مرد 40 ساله‌ای که با حمله یوزپلنگ در یکی از روستاهای الموت دچار جراحاتی در ناحیه سر، گردن و دست شده بود، توسط تیم درمانی این مرکز درمان شد و از مرگ حتمی نجات یافت.
کد خبر: ۱۰۱۰۵۹۷
یوزپلنگ مرد 40 ساله را در قزوین تیکه پاره کرد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، عابدینی پرستار بخش آی سی یو مرکز آموزشی- درمانی شهید رجایی قزوین اظهار کرد: مرد 40 ساله‌ای که با حمله یوزپلنگ در یکی از روستاهای الموت دچار جراحاتی در ناحیه سر، گردن و دست شده بود، توسط تیم درمانی این مرکز درمان شد و از مرگ حتمی نجات یافت.

عابدینی خاطرنشان کرد: بیمار بعد از حمله یوز ایرانی، بر اثر ضربه وارده، بیهوش شده بود و زخم‌های عمیق در سر و دست بیمار، آثار گاز گرفتن وی توسط دندان‌های یوزپلنگ را نشان می‌داد.

بنا بر اظهارات پرستار بخش آی سی یو مرکز آموزشی - درمانی شهید رجایی قزوین، بعد از پذیرش بیمار، اقدامات درمانی در اورژانس و بخش مراقبت‌های ویژه توسط تیم پزشکی و پرستاری آغاز شد و مصدوم توانست سلامتی خود را بعد از چند روز بستری شدن به دست آورد.

وی افزود: بیمار بعد از 10 روز بستری، با وضعیت مطلوب مرخص شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۲
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
۰
۰
نمی‌دونم چرا در چنین موقعیت‌هایی از كلمه و لفظ پذیرش بیمار بدم میاد!؟
بیمارستان قبل از پذیرش وظیفه‌ش هست كه به درمان بیمار بپردازد. این كلمه پذیرش را برنمی‌تابم. نمی‌دانم چرا توی ذهنم اینطوری جا افتاده؟ البته در موقعیت‌های دیگر اینطوری نیستم مثلا پذیرش هتل، پذیرش سفارشات و....
جواد جهاندیده
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
۰
۰
با سلام . الموت منطقه ای كوهستانی است در صورتی كه زیستگاه یوز دشت های باز و در موارد اضطرار تپه ماهور ها می باشد و هرگز از منطقه الموت وجود یوز گزارش نشده . علاوه بر آن در ایران گزارشی از حمله یوز به انسان نیز وجود ندارد بنابرین به احتمال زیاد یك پلنگ بوده نه یوز پلنگ . با مشورت كردن با یك كارشناس از انتشار اخبار اشتباه كه ممكن است گونه ای كمیاب همچون یوز را تحت فشار زیستی قرار دهد جلوگیری كنید .
مهدی بهروزنژاد
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
۰
۰
فكر میكنم عنوان كمی حیوان ستیز انتخاب شده و بهتر هستش كه اصلاح بشه.
بنظرم یوز بی دلیل به انسان حمله نمیكنه و فقط قصد دفاع داشته!
خیری
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
۰
۰
یا سلام خدمت دست اندر كاران روزنامه محترم جام جم
در خصوص خبر حمله یوز پلنگ به مرد الموتی باید ذكر شود در الموت گونه یوز پلنگ وجود ندارد این گونه در دشتها بسر میبرد . در الموت و نقاط كوهستانی پلنگ میباشد كه البته به این مرد حمله كرده . گونه پلنگ تا یوز پلنگ فاصله بسیار است ممنون از توجه شما.
ابراهیم وحیدی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
۰
۰
یوز پلنگ بر خلاف پلنگ حیوانی ظریف است معمولا به انسان و حیوانات با جثه بزرگ حمله نمی كند .بنظر می رسد مرد چهل ساله یوز را پلنگ انگاشته و خود را باخته است و فرار كرده كه یوز به وی حمله كرده است اگر می ایستاد و فریاد می كشید حالت حمله بخود می گرفت یوز می رفت . در ضمن یوز و پلنگ گوشت انسان را بدلیل اینكه اوره دارد نمی خورند معمولا به انسان حمله نمی كنند مگر انسان برای آنها مزاحمت ایجاد كند كه در آن صورت انسان را طوری زخمی می كنند كه نتواند آنها را تعقیب كند .
Ali
Canada
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
۰
۰
شماها معنی تیكه و پاره رو نمیدونین ؟ به كسی كه بعد ده روز از بیمارستان با وضعییت مطلوب مرخص شده میگن تیكه و پاره ؟ بالا رفتن آمار دیده شدن مطلبتون به هر قیمتی ؟ این حركات زرد دودش به طور مستقیم به چشم طبیعت این مملكت میره كه از زمین و زمان هم داره زخم میخوره. وقتی یوز ایرانی هم مثل شیر مازندران منقرض شد, وقتی غفلت و جفای انسانی سر باقی این مملكت هم همونی رو اورد كه سر باغات و درختان تهران اومد و نتیجش شد همین مصیبتی كه امروز میبینید , اون وقت تازه میخوایم به فكر چاره بیفتیم كه دیگه خیلی دیر شده ... دلم برای نسلای آینده میسوزه كه باید تاوان غفلت ما رو بدن
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
۰
۰
اطلاعات ایراد داره ، روستای الموت یك روستای كوهستانی و یوز ایرانی در مناطق كوهستانی زندگی نمیكنه و تا بحال در استان قزوین هم دیده نشده ، اونطور كه از گزارش پیداست فرد مورد حمله پلنگ قرار گرفته و بشدت زخمی شده
رشیدی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
۰
۰
در شهرستان قزوین و حتی استان قزوین یوز پلنگ وجود ندارد، به احتمال زیاد پلنگ بوده است.یوزپلنگ در دشتهای مركزی ایران زیست میكند.
سلیمان
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
۰
۰
اگر اون مرد یوز پلنگ را زخمی میكرد ویا میكشت حتما حكم بیچاره یا اعدام بود یا خسارات میگرفتند..نكنه دروغ میگم
نوذر
Canada
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
۰
۰
اگر پیش پیشش میكرد بهش حمله نمیكرد!!!
دامغانی
Saudi Arabia
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
۰
۰
یوز پلنگ اگر دیدید فرار نكنید، و به طرفش برید فرار میكنه، این پلنگ بوده كه حمله كرده.در ضمن گرگ و كفتار دیدید نیز فرار نكنید چون فرار فایده نداره فقط وصیت كنید.
حمید تركه
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
۰
۰
من مدت زیادی در پروژه های راهسازی الموت كار و زندگی و درباره حیوانات وحشی اونجا از مردم محلی تحقیق كردم ، مردم محلی الموت اعتقاد دارن كه یوزپلنگ هم در اون منطقه وجود داره علاوه بر پلنگ گرگ خرس پازن و... ، بخصوص در نزدیكی روستای اهوارك جنگل كوچكی وجود داشت كه مردم محل از رفتن به اون منطقه بشدت میترسیدن و خیلی هاشون میگفتن علاوه بر پلنگ ، یوزپلنگ هم بتعداد زیاد در اون منطقه مشاهده شده ، سازمان حفاظت محیط زیست بشدت بر شكار غیر مجاز در اون منطقه نظارت میكنه و با احكام قضایی وارد منزل افرادی میشه كه گزارش شده شكار غیر مجاز داشتن و حتی اگر كوچكترین نشانه ای از شكار غیر مجاز مثلا پر ترنگ ( قرقاول ) رو در اون منزل كشف كنه ، فرد محكوم به زندان و پرداخت جریمه سنگین میشه ، هرچند بعلت گسترده بودن منطقه و كم بودن محیط بانها شكار غیر مجاز هم در اون منطقه وجود داره ، منطقه الموت جزو منطقه حفاظت شده البرز جنوبیه و امیدوارم هیچ گاه هیچ جاده كشی و اتوبان سازی در اون صورت نگیره تا طبیعت بسیار زیبای منطقه تخریب نشه ، لازم بذكر میدونم كه پس از اینكه دلالان شنیدن كه جاده سازی در الموت در حال انجامه ، قیمت زمینهای حاشیه جاده و خرید و فروش بسیار بالا رفت كه خدا رو شكر با تعطیلی پروژه این روند تا اطلاع ثانوی متوقف شده

نیازمندی ها