جام جم آنلاین - آرشیو

آسیب‌ های مسیر وکالت

آسیب‌ های مسیر وکالت

سرایت قانون تسهیل به حوزه‌های تخصصی مانند پزشکی و وکالت که با جان و مال و حیثیت مردم سروکار دارد، نه‌تنها به‌هیچ‌وجه به مصلحت نیست، بلکه در چنین مواردی حتما باید صلاحیت علمی افراد متقاضی پروانه وکالت به‌درستی احراز شود.

معیارهای ازدواج موفق

معیارهای ازدواج موفق

ازدواج موفق یکی از دغدغه‌ها و چالش‌های افراد در زندگی است. همه جوانان در صدد آن هستند که همسر و شریکی مناسب برای خود پیدا کنند. یکی از مهم‌ترین موضوعات در ازدواج این است که فرد خود را به‌قدر کافی شناخته باشد و نسبت به نیازها و خواسته‌های خود در زندگی آگاه باشد.

فرصت رو به اتمام تدبیر برای جوانی جمعیت

فرصت رو به اتمام تدبیر برای جوانی جمعیت

چیزی به صفر و منفی شدن و انقراض نسل ایرانی باقی نمانده است. آمارهای جمعیتی گویای این واقعیت تلخ است که تا چند سال آینده نرخ باروری به صفر می‌رسد؛ چنان‌که سال گذشته نرخ رشد جمعیت کشور به ۰.۶درصد رسید و چیز زیادی تا صفر باقی نمانده است.

بی‌پناهی در زندگی ویترینی

بی‌پناهی در زندگی ویترینی

خبر، تلخ و تکان‌دهنده بود؛ آرات، پسربچه‌ای که به‌خاطر عضلات سیکس‌پک شکم و حرکات آکروباتیکش می‌شناختیم حالا طبق اعلام باشگاه سپاهان اصفهان در ۱۰سالگی به دلیل تمرینات سنگین ،صفحات رشدش بسته شده و معلوم نیست چه سرنوشتی در انتظار اوست.

متهمان پرونده شهید غیرت

متهمان پرونده شهید غیرت

ناگهان مانند بمب صدا کرد، خبر شهادت یک جوانمرد غیور، شهید حمیدرضا الداغی مردی از دیار سربداران که در دفاع از ناموس، سینه‌اش را آماج تیغ و دشنه رذالت و پستی و نامردی قرار داد و تا آخر ایستاد و فصل جدیدی در باب غیرت و شهادت را به نام خود ثبت کرد و جاودانه شد، اما روی دیگر این ماجرا مربوط است به علل و عوامل به‌وجودآمدن چنین صحنه‌های دلخراش و جانسوزی.

کارمندی با دلمشغولی اضافه

کارمندی با دلمشغولی اضافه

بیایید واقعیت را بپذیریم؛ آنچه در وجود یک مادر بیشتر از هرچیزی خودش را نشان می‌دهد و بر هر موضوع دیگری اولویت دارد، فرزندش است.

نوجوانی؛ گذرگاه کوتاه و حساس

نوجوانی؛ گذرگاه کوتاه و حساس

نوجوانی دورانی است که همه چیزش با بقیه دوران زندگی ما فرق می کند. دورانی که دختر بچه‌ها کم‌کم قد و قواره‌شان بلندتر می‌شود و پسرها صدای‌شان خروسی شده و پشت لبشان سبز می‌شود!

مساله الزام حجاب و انحراف افکارعمومی

مساله الزام حجاب و انحراف افکارعمومی

این که می‌گویند دولت‌های بحران‌زده تلاش می‌کنند افکار عمومی را از توجه به مساله بحران به چیز دیگری منحرف کنند، اجمالا حرف درستی است، چون دولتمردان می‌دانند که اگر توجه افکار عمومی به بحران معطوف شود، کار برای آنها سخت‌تر شده و باید پاسخگو باشند. پس چنین دولت‌هایی می‌کوشند به شیوه‌‌های مختلف افکار عمومی را منحرف سازند تا بر آنها فشار زیادی وارد نشود. حال آیا یکی از این شیوه‌‌ها می‌تواند الزام حکومت به حجاب یا ترویج فرهنگ بی‌حجابی و برهنگی باشد؟

3 صفحه

نیازمندی ها