جام جم آنلاین - آرشیو

سفری تاریخی و جذاب به دره زیبای الموت

سفری تاریخی و جذاب به دره زیبای الموت

دکتر مراد عنادی را حتما در برنامه‌های سیاسی رادیو و تلویزیون دیده‌اید. وی از شهریور۷۴ در گروه تحقیق و تفسیر خبر حضور پیدا کرده و به مرور، ‌اجرا جلوی دوربین‌های تلویزیونی را تجربه کرد. برنامه‌ «تهران، ‌ایران، جهان» شاهد اولین اجراهای او بود که مخاطبان زیادی داشت.

رسانه ملی پرچمدار اصالت علمی

رسانه ملی پرچمدار اصالت علمی

محمدجواد اردشیرلاریجانی، مدیر پژوهشگاه دانش‌های بنیادی را به عنوان ریاضیدان و نظریه‌پرداز سیاسی می‌شناسیم و فعالیت او همواره در دو حوزه علم و سیاست تعریف شده است. طی دوره‌های دوم، چهارم و پنجم، نماینده مجلس شورای اسلامی بوده و سابقه معاونت وزارت امورخارجه و تاسیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی را در پیشینه خود به ثبت رسانده است.

مسکن‌های علی‌الحساب

مسکن‌های علی‌الحساب

شعار ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال را شاید بتوان چالشی‌ترین وعده دولت دانست که ابتدا مرحوم رستم قاسمی و درادامه مهرداد بذرباش به‌عنوان وزیر راه‌و‌شهرسازی وظیفه عملی‌کردن این وعده را به‌عهده گرفتند. اما تامین مالی برای ساخت این تعداد با توجه به شرایط تورمی کشور، مهم‌ترین مانع برسر تحقق این وعده دولت است.

کارنامه دولتها در اجرای قانون هوای پاک قابل قبول نیست

کارنامه دولتها در اجرای قانون هوای پاک قابل قبول نیست

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: مسئله آلودگی هوا چند وجهی است و بسیاری از دستگاه ها و ارگان ها مسئولیت كاهش و كنترل آن را بر عهده دارند ولی متاسفانه متولیان کار چندانی در ارتباط با رفع این موضوع نمی کنند.

نقشه‌راه پیروزی در برابر دشمن صهیونیستی

نقشه‌راه پیروزی در برابر دشمن صهیونیستی

مواضع سیدحسن نصرا...، دبیرکل حزب‌ا... لبنان در خصوص جنایات رژیم اشغالگر قدس در غزه و احتمال گسترش جنگ در صورت استمرار این جنایات، مورد توجه بسیاری از تحلیلگران حوزه روابط بین‌الملل قرار گرفته است. نکته اساسی اینجاست که هرگاه دبیرکل مقاومت وعده‌ای در خصوص مواجهه با دشمن داده، آن را عملیاتی ساخته است.

هشت آرمان برای پیشبرد انقلاب

هشت آرمان برای پیشبرد انقلاب

حجت‌الاسلام علی ذوعلم پیشتر در جایگاه مدیرکل طرح و برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مشاور برنامه‌ریزی و آموزشی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و بیش از دو سال نیز به‌ عنوان رایزن فرهنگی ایران در پاکستان فعالیت داشته است. عضو هیات علمی پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، ریاست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش ‌و ‌پرورش، عضو شورای راهبری شبکه اجتماعی دانش‌آموزی شاد و همچنین مسئولیت اجرایی در امور تربیتی و دفتر تألیف کتب درسی و همکاری‌های حوزه و آموزش ‌و‌ پرورش، فعالیت در صداوسیمای کرمانشاه و ایلام و تدریس دانشگاهی از‌ جمله دوره دکترای پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی و دانشگاه عالی دفاع ملی، از دیگر فعالیت او به‌شمار می‌آید.

سرانه مطالعه دچار خودتحقیری است

سرانه مطالعه دچار خودتحقیری است

مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی ‌کشور ازجمله مدیرانی است که در دوران فعالیت خود، طرح‌های مختلفی برای گسترش کتابخوانی و فراگیرشدن ترویج کتاب اجرا کرده است. به مناسبت هفته کتاب بد ندیدیم با او درباره معضلات و چالش‌های پیرامون ترویج کتاب، صحبت کنیم. او در این گفت‌و‌گو درباره این حوزه و راه‌های عمومی ‌کردن توجه به مطالعه یا به قول خود او خواندن، به تفصیل سخن گفته است.

رسوایی آمریکا در اسناد آمریکایی

رسوایی آمریکا در اسناد آمریکایی

رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان، ضمن اشاره به تسخیر سفارت سابق آمریکا توسط دانشجویان، به ریشه‌یابی دشمنی دیرینه آمریکا با ملت ایران پرداختند.

مقاومت غزه؛ ظهور پرشکوه یک جنبش هنری

مقاومت غزه؛ ظهور پرشکوه یک جنبش هنری

برای نخستین بار در جهان به دلیل کنشگری و تاثیر رسانه‌های مستقل، شوری جهانی در پشتیبانی از غزه پدید آمد. هنرمندان به‌ویژه از کشورها و فرهنگ‌های مختلف به آفرینش آثاری با محوریت غزه پرداخته و می‌پردازند آثاری که دیگر فقط مظلوم‌نمایی و افشای ستم نیست بلکه پرده برداشتن ازسویه‌های شورانگیز حماسی است که مبارزه وسنگربندی در برابر نسل‌کشی و کودک‌کشی دولتی مصنوعی است که آپارتاید و نژادگرایی خود را با آموزه‌های دینی یهودیت پشتیبانی کرده و رژیمی پدید آورده که برای هیچ انسانی کرامتی قائل نیست و ‌خودش را قوم برگزیده و نژاد برتر می‌شمارد!

مدیران فرهنگی از فیلمسازان عقب هستند

مدیران فرهنگی از فیلمسازان عقب هستند

جنگ همیشه ویرانگر است اما نمایش این ویرانگری نیاز به هنری دارد که تنها از دست هنرمندان، فیلمسازان و کارگردانان برمی‌آید؛ چرا که تأثیر واقعه‌ای مانند جنگ روی فیلمسازان بیشتر از دیگر اقشار مردم است. یکی از فیلمسازان زنی که در تمام این سال‌ها تلاش کرده ناگفته‌های سینمای جنگ را روایت کند، انسیه شاه‌حسینی است.

پاک‌نیت یک‌بار هم سفارشم را نکرده است

پاک‌نیت یک‌بار هم سفارشم را نکرده است

از ازدواج مهوش صبرکن و محمود پاک‌نیت بیش از ۴۰ سال می‌گذرد و این دو بازیگر زندگی مشترک و حرفه‌ای بدون حاشیه و سراسر موفقیت را پشت‌سر گذاشته‌اند.

خیزش سلحشوران ادبیات مقاومت

خیزش سلحشوران ادبیات مقاومت

هراتفاق مصیبت‌باری رنجی را روی دوش مردم یک سرزمین می‌اندازد که به‌راحتی نمی‌توانند آن را بازگو کنند. در این میان نقش هنرمندان و افرادی که دست به خلق اثر هنری می‌زنند یا نویسندگانی که این دردها را در آثارشان روایت می‌کنند، دوچندان است.

ایران، پایگاه هنر مقاومت

ایران، پایگاه هنر مقاومت

با توجه به آنچه امروز در سرزمین خون و باروت، فلسطین و غزه می‌گذرد و اسرائیل از هر جهتی عرصه را بر زنان و کودکان و دیگر ساکنان این شهر تنگ کرده؛ هر انسان دغدغه‌مندی در هر جای جهان که باشد و شاهد این میزان تخریب، ویرانی و کشتار است، دوست دارد پیام همدردی خود را به مردم این کشور برساند.

ظهور ابرقدرت در اوراسیا، کابوس آمریکاست | اسرائیل همان آمریکاست

ظهور ابرقدرت در اوراسیا، کابوس آمریکاست | اسرائیل همان آمریکاست

آمریکایی‌ها نمی‌خواهند قدرتی در اوراسیا شکل بگیرد چراکه ثروت دنیا در این منطقه است و اکثریت مردم دنیا در این منطقه زندگی می‌کنند. پس، چون ثروت و جمعیت دنیا اینجاست نباید قدرتی در این منطقه شکل بگیرد و چالشی را برای آمریکا ایجاد کند.

جنایت در غزه روشنگری در سینما

جنایت در غزه روشنگری در سینما

نسل نوجوان امروز به دلیل این‌که در محاصره رسانه‌های مختلف قرار گرفته، گزینه‌های مختلفی را برای انتخاب رسانه یا محصول فرهنگی مورد نظرش پیش رو دارد و شناخت نیازهای این قشر با توجه به تغییر اقتضائات جامعه بسیار سخت و پیچیده به نظر می‌رسد. بنابراین، نقش هنرمندان و کارگردانان برای شناخت نوجوانان و خواسته‌های‌شان برجسته می‌شود.

حقیقت غزه را به تصویربکشیم

حقیقت غزه را به تصویربکشیم

همه ما از دیدن این میزان تخریب و ویرانی به‌وجودآمده در جریان بمباران غزه متألم می‌شویم و در این میان هنرمندان به‌دلیل این‌که با قلب‌شان وارد کارزار خلق آثار هنری می‌شوند، بیش از هر زمانی احساس مسئولیت و وظیفه می‌کنند. در سینمای ایران هنرمندان بسیاری در جریان جنگ تحمیلی نقش‌آفرینی کردند یا کارگردانانی مانند جمال شورجه و پرویز شیخ‌طادی به موضوع فلسطین توجه نشان دادند و دراین رابطه فیلم ساختند و به‌نوعی دین خود را به سینمای مقاومت ادا کردند.

جزئیات برخورد با مجرمان کلان اقتصادی

جزئیات برخورد با مجرمان کلان اقتصادی

چندسالی است که پلیس امنیت اقتصادی برای سامان دادن به بازارهای مالی و مالیاتی و جلوگیری از قاچاق کالا و ارز در کشور تشکیل شده است. این پلیس تخصصی با این‌که نوپاست اما در نیمه نخست امسال آمار درخشانی از خود برجای گذاشته و توانسته کشفیات قابل توجهی داشته باشد. برای بررسی آخرین اقدامات این پلیس برای برخورد با قاچاقچیان کالا و ارز با سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت‌و‌گویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

«عموزنجیرباف» هدیه به کودکان غزه

«عموزنجیرباف» هدیه به کودکان غزه

یکی از خاص‌ترین هنرمندان موسیقی غلامرضا صنعتگر است. او از کودکی بدون آن‌که در محضر استادی برود و موسیقی تلمذ کند، ساز و آواز را با ممارست آموخت و خیلی سریع‌تر از آن‌که فکرش را بکند در صحنه موسیقی چهره شد. صنعتگر زمانی که تنها ۲۲ سال داشت به‌عنوان آهنگساز فعالیت حرفه‌ای‌اش را با قاسم افشار شروع و پس از آن به‌عنوان آهنگساز با هنرمندان مطرح آن سال‌ها همکاری کرد.

هنرمند ایرانی؛ شریک غم فلسطین است

هنرمند ایرانی؛ شریک غم فلسطین است

جنایات ضدانسانی رژیم‌صهیونیستی نسبت به مردم غزه و فلسطین محدود به این چند روز نیست و چند دهه است که این ظلم به مردم فلسطین روا می‌شود، اما از زمان عملیات طوفان‌الاقصی که رژیم‌صهیونیستی جنایات بسیاری را در غزه مرتکب شد و کشتار زنان و بچه‌های بی‌دفاع و مظلوم در بیمارستان غزه به گوش جهان رسید، هنرمندان و چهره‌های بسیاری به این جنایات واکنش نشان دادند و در صفحه‌های خود در فضای مجازی درحمایت از مردم غزه دل‌نوشته‌هایی را منتشر کردند.

حماس، پنجه در پنجه اسرائیل و آمریکا

حماس، پنجه در پنجه اسرائیل و آمریکا

 ناتوانی رژیم اشغالگر قدس در هضم و تحلیل آنچه در فلسطین، منطقه و جهان می‌گذرد بر همگان مشخص است.حتی حمایت همه‌جانبه آمریکا و کشورهای اروپایی از نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه نیز نتوانسته به خروج تل‌آویو از بن‌بست تمام عیار کنونی منجر شود. حتی بسیاری از بازیگران و کشورهایی که طی روزهای ابتدایی جنگ غزه در قبال این فاجعه سکوت کرده بودند، اکنون به جمع حامیان فلسطین و مخالفان رژیم اشغالگر قدس پیوسته‌اند.

4 صفحه

نیازمندی ها