«جام‌جم» از راهکارهای جهش تولید در سال ۱۴۰۳ گزارش می‌دهد

مردمی‌سازی اقتصاد، خلع‌سلاح دشمن

یک نماینده مجلس با تاکید بر اینکه مشکلات اقتصادی منجر به فشار به مردم می‌شود، خاطر نشان کرد: به همین سبب دغدغه‌ اصلی رهبری رفع مشکلات اقتصادی جامعه است.
کد خبر: ۱۴۵۰۰۰۸
برای تحقق شعار امسال باید بخش خصوصی را تقویت کرد

محمدرضا میرتاج الدینی در گفتگو با جام جم آنلاین با اشاره به تاکید رهبری به موضوع اقتصاد گفت: عقب ماندگی اقتصادی به دلیل فشار تحریم از یک سو و برخی اشتباهات دیگر از موضوعاتی است که بر کسی پوشیده نیست و باعث شده بسیاری از دستاوردهای علمی و کشور در سایه این مشکلات نادیده گرفته شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه عرصه اقتصاد یکی از اولویت‌دارترین عرصه‌هاست، تصریح کرد: نقش مردم در اقتصاد و تولید را از دو جهت می‌توان بررسی کرد. اول اینکه بدون شک یکی از اهداف دشمن از جنگ تمام عیار اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ، فشار بر مردم و بنابراین جدا کردن مردم از نظام است. از جهت دیگر نیز می‌توان به این نکته اشاره کرد که یکی از مشکلات مهم و ساختاری اقتصاد ایران، دولتی بودن حاد آن است.

وی ادامه داد: از نتایج مستقیم این امر می‌توان به پایین بودن میزان رشد اقتصادی، کاهش بهره‌وری عوامل تولید، طولانی شدن زمان سرمایه‌گذاری‌ها، و... اشاره کرد.

وی تصریح کرد: باید با استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی و داخلی و خارجی برخی موانع و قوانین دست و پا گیر و راهکار هایی نظیر پنجره واحد خدمات در دستگاه های خدمت رسان به ویژه گمرکات و ادارات مالیاتی بروکراسی اداری را از بین برده و مسیر مشارکت مردم در اقتصاد را هموار کرد.

میرتاج الدینی افزود: در بعد قانون گذاری آنچه که نیاز است انجام شده و قوانینی نظیر قانون رفع موانع تولید و قانون تسهیل در صدور مجوز های کسب و کار راه را برای نقش آفرینی مردم در عرصه تولید هموار کرده است.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه مشکلات اقتصادی منجر به فشار به مردم می‌شود، خاطر نشان کرد: به همین سبب دغدغه‌ اصلی رهبری رفع مشکلات اقتصادی جامعه است.

وی با بیان اینکه رهبری از هر نوع کمکی به مسئولین جهت بهبود وضعیت اقتصادی دریغ نکرده‌ اند، اظهار کرد: ایشان کلید اصلی حل مشکلات را مردمی‌سازی اقتصاد و رشد تولید می‌دانند. شعار امسال را نیز جهش تولید با کمک مردم نام‌گذاری کردند.

میرتاج الدینی با اشاره به نقش مسئولین در تحقق شعار سال، گفت: مسئولین نیز باید بدون کاستی شعار سال را محقق کنند. موانع پیش روی تولیدکنندگان و بخش خصوصی را بردارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها