نقض مقررات امنیتی پنتاگون از سوی مشاور امنیت ملی آمریکا

علیرغم ممنوعیت استفاده از اینترنت در پنتاگون،‌ مشاور امنیت ملی آمریکا از یک خط ارتباطی سری اینترنت برای دفترش در پنتاگون استفاده می‌کند.
کد خبر: ۹۷۲۸۷۶
نقض مقررات امنیتی پنتاگون از سوی مشاور امنیت ملی آمریکا

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از بیزنس اینسایدر، سایت نیویو‌رکر نوشته است که ژنرال بازنشسته «مایکل فلین» که اخیرا از سوی ترامپ به‌عنوان مشاور امنیت ملی آمریکا انتخاب شده با استفاده از خط اینترنت خصوصی در دفتر کارش در پنتاگون که SCIF نامیده می‌شود، قانون ممنوعیت استفاده از اینترنت در پنتاگون را همراه قوانین دیگر امنیتی وضع شده ازسوی رئیس پیشین آژانس امنیت دفاعی (DIA) با استدلال این‌که «این مقررات احمقانه هستند»، نقض می‌کند. در این گزارش نیویورکر هیچ توضیح روشنی در مورد دلیل استفاده فلین از این خط اینترنت خصوصی ارائه نداده است.

به گفته تحلیلگر سابق آژانس امنیت دفاعی از قرار معلوم دفتر پنتاگون از قبل یک ارتباط سری قانونی به اینترنت با نام NIPRNet داشته است که از شبکه‌های سری امن دیگر پنتاگون مثل SIPRNet و JWICS جدا است.

در تاسیسات مربوط به اطلاعا‌ت حساس طبقه‌بندی شده ، ارتباطات شبکه از نزدیک رصد می‌شود و گجت‌های الکترونیکی خارجی مانند گوشی‌های موبایل حق ورود به آنجا را ندارند.

همه شبکه‌های امنیتی سری پنتاگون به‌صورت دائمی رصد می‌شوند و اگر شبکه‌ دیگری به‌صورت سری برقرار شود هیچ‌یک از این سطح از این امکانات رصد امنیتی برخوردار نبوده و هرگز یک چنین امنیت و حفاظتی در مقابل هکرها را که این شبکه‌های سری قانونی و شناخته شده از آن برخوردارند، نخواهند داشت.

فلین پیشتر گفته است: «از قرار معلوم از نظر امنیتی برای هیلاری کلینتون استثنا قائل می‌شدند و مقررات امنیتی برای کلینگتون با همه آمریکایی‌های دیگر فرق داشته است.»

این ژنرال فلین همان کسی است که بارها در دوران انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از کلینتون بابت استفاده از یک سرور شخصی کوچک ایمیل (میل سرور) انتقاد کرده بود.

وی همچنین در سخنرانی خود در بنیاد میراث تاریخی آمریکا به این امر اشاره کرده بود که اگر کس دیگری به غیر از کلینتون کاری را که وی در در DIA کرده بود را مرتکب می‌شد، معلوم نیست که چه بلایی سرش می‌آمد.

خوب حالا چگونه کسی که این حرف‌ها را در مورد کارهای خلاف قانون هیلاری کلینتون زده، خودش با نقض تمام قوانین امنیتی پنتاگون از یک اتصال خارجی اینترنت در دفترش استفاده می‌کند؟

سخنگوی آژانس امنیت دفاعی و پنتاگون هنوز هیچ پاسخی به پرسش‌های مطرح شده در مورد این قانون‌شکنی آشکار فلین نداده است. یک سخنگوی دیگر مبارزات انتخاباتی دونالد ترامپ هم وقتی این پرسش با وی مطرح شد، از پاسخ دادن به آن سر باز زد.

مترجم: جواد ودودزاده جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها