یک مقام مسئول کارگری خبر داد

دولت لایحه اصلاح قانون کار را پس می‌گیرد

عضو هیات مدیره کانون شوراهای کار در گفتگو با جام جم آنلاین :

افزایش حقوق کارگران با اصلاحیه قانون کار منتفی می شود / مجلس کاسه داغتر از آش شده

عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار سراسر کشور گفت : کمیسیون اجتماعی مجلس برای برگشت اصلاحیه قانون کار به دولت برای بررسی بیشتر مقاومت می کند .
کد خبر: ۹۵۴۲۸۲
افزایش حقوق کارگران با اصلاحیه قانون کار منتفی می شود / مجلس کاسه داغتر از آش شده

میر علی شیرافکن درگفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین اظهار داشت :جامعه کارگری با نفس کار یعنی اصلاح قانون کار مخالف نیست اما آنچه به اسم اصلاحات به مجلس ارائه شده است،نامش به هیچ وجه اصلاحات نیست و به ضرر جامعه کارگری است .

وی در ادامه توضیح داد : دولت می گوید اصلاحیه که به مجلس رفته توسط دولت گذشته ارسال شده است و وزارت کار از مجلس درخواست کرده تا این اصلاحیه برگشت داده شود تا سه جانبه گرایی درآن رعایت شود و نظر تشکلهای کارگری و کارفرمایی و همچنین دولت در آن اعمال و سپس به مجلس ارائه شود اما کمیسیون اجتماعی مجلس با برگشت اصلاحیه قانون مخالف است .

عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کارسراسر کشورگفت :نمایندگان مجلس که زمانی به آراء جامعه کارگری نیاز داشتند متاسفانه هم اینک کاسه داغتر از آش شده اند و می گویند این اصلاحیه را به دولت ارجاع نمی دهند .

شیرافکن تصریح کرد :متاسفانه مواردی که در این اصلاحیه دیده شده است اسمش اصلاح نیست و به ضرر جامعه کارگری است .در این اصلاحیه تبصره یک ماده هفت را برداشتند ،در صورت اعمال این اصلاحات دیگر شغل دائمی در آینده نداریم. همچنین در بحث تعیین حداقل دستمزد نیروی کار که شورای عالی کار تصویب می کند همواره دو آیتم مد نظر بوده از جمله ماده 41 ، اما در این اصلاحیه آیتم دیگری به آن اضافه شده و بحث شرایط اقتصادی را درآن گنجانده اند یعنی اگر شرایط اقتصادی خراب باشد که اکثرا اقتصادایران در چنین شرایطی قرار می گیرد، کارگران نباید افزایش حقوق بگیرند، اینها ایراد قانون است .

یا بحث ترکیب شورای عالی کار را دارند از 9 نفربه 12 نفرافزایش می دهند و تعداد نمایندگان دولت از 3 نفر به 6 نفر اضافه می شود و اگرنگاه کنیم می بینیم که در هیج جای قانون توازن برقرار نیست .قانون کاری که تدوین می شود باید جنبه حمایتی از جامعه کارگری داشته باشد اما متاسفانه کاری که اینها می کنند با عواقب بدی روبرو می شوند.

وی با اشاره به اینکه این اصلاحیه در کمیسیون اجتماعی در حال بررسی است گفت :متاسفانه هنوز از تشکل ها دعوتی برای نظر خواهی از آنها در کمیسیون نشده است و با توجه به اینکه وقتی اصلاحیه به مجلس می آید یا باید تصویب شود و یا برگردانده شود معتقدیم اصلاحیه قانون کار نباید قبل از اینکه نظر تشکلها دیده شود به صحن مجلس برود.

سیما رادمنش - جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
عباس
-
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
۰
۰
چرا چنین اصلاحیه ای به مجلس رفته بیچاره ما كارگرها، مجلس باید ازحقوق كارگر دفاع كنه

نیازمندی ها